Toukokuun jäsentiedote
Käräjä-kenttähanke tiedottaa:

Ratsastuskentän urakoitsijaksi on tarjousten perusteella valittu Huissilainen Kari Lehtimäki. Maanrakennustyöt kentällä pyritään aloittamaan mahdollisimman pian keleistä ja urakoitsijan aikatauluista riippuen.
Olemme saaaneet lahjoituksina noin 130 tukkia. Tavoitteesta uupuu vielä lähes puolet, sillä kaiken kaikkiaan tarvitsemme n.220 tukkipuuta kentän aitaa ja varastorakennusta varten. Jos sinulla on vielä viime hetken lahjoituksia, niin soita pikaisesti Kirstille.
SAHAUSKÖKKÄ pidetän lauantaina 16.5 klo 9 alkaen Salonkylässä. Sahurina toimii Heikki Hautala. Lisäksi tarvitaan ahkeria talkoolaisia ja myös miehiä toivotaan osallistuvan työn fyysisyyden vuoksi.
Ilmoittaudu kökkään Kirstille 040-7145734, kirsti.maki-paavola(at)mavi.fi

Seurakisat

Esteratsastuksen seurakilpailut Kauhajoella Tommin tallilla keskiviikkona 17.6. klo 18 alkaen. HUOM! Non stop -kisoissa on kaikille osallistujille yhteinen rataan tutustuminen 17.45-18, ratakökkä klo 17.
Luokka 1 Ristikkoluokka/40/50cm, arv. A.0.0
Luokka 2 60/70/80cm, arv. 367.2 (A2/A2)
*Ilmoittautumiset su 14.6. mennessä seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. HUOM! Muista ilmoittautuessasi mainita, minkä korkeuden/ mitkä korkeudet hyppäät.
*Luokat ovat avoimia siten, että ratsukko voi kilpailla enintään 20cm pienemmässä luokassa, johon se on kuluvalla kaudella korkeimmillaan osallistunut. Esim. 80cm-luokkaan osallistunut ratsukko saa kilpailla 60cm ja suuremmissa luokissa.
*Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +4e.
*Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, luokassa 2 enintään 2 starttia.
*Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
*Palkintoina ruusukkeet.
*Tommin tallin osoite on Kainaston keskustie 149, Kainasto. Ajo-ohje Kurikasta: aja kantatie 67:ää Kauhajoen Kainastolle asti. Hieman Kainaston Onnelan jälkeen (keltainen talo vasemmalla) käänny vasemmalle Kainaston keskustielle, viittojen Kainasto/ Kokonkylä mukaan. Jatka noin 1,5km ja käänny oikealle tallin pihaan.
*Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään ke 10.6. Kilpailujen vastuuhenkilö on Tiina Ahola.

Sonjalle hallimestaruuspronssia

Kurikan Ratsastajien kauden mitalitili aukesi kouluratsastuksen hallimestaruuskisoissa Myrkyssä, kun Sonja Ahola ratsasti Varalla pronssille ponien sarjassa. KuRat onnittelee! Lue lisää KuRat-ratsukoiden aluekisasijoituksista nettisivuilta http://kurikanratsastajat.net/tulokset/aluekisat2009.html.

Maastoesteitä hyppäämään

Valmennusvastaavalle on tullut toivomus lähteä touko-kesäkuun aikana porukalla Alavudelle hyppäämään maastoesteitä. Onko kiinnostuneita? Ilmoittaudu mahdollisimman pian maria.rikala(at)netikka.fi, niin yritetään selvittää kaikille osallistujille ja valmentajalle sopiva aika!

Esteratsastuksen tyylituomarikoulutus

Tyylituomarikoulutus järjestetään Seinäjoella 8.5. klo 17-20, City Hotel Wallstreet (Kalevankatu 2), kouluttajana Raija Jensen. Pakollinen koearvostelu lauantaina 9.5.2009 alue-estekilpailuissa Ylistarossa, alk. klo 9.00. Tarkoituksena on kouluttaa toimihenkilöitä alue- ja kansallisten kilpailujen tyyliluokkiin arvostelevaksi tuomariksi. Lisätietoja http://www.ratsastus.fi/pohjanmaa. Ilmoittautuminen aluesihteeri Tuula Pöyhiälle tuula.poyhia(at)ratsastus.fi

Ruotsinkielinen estetuomarikoulutus

Kouluttaja: FEI estetuomari Henrik Arle
Hinta: 100 e (sis. toimihenkilölisenssin oikeuksien myöntämisen jälkeen, koulutuksen, materiaalin ja ruokailun)
Kohderyhmä: Alue- ja kansallisten kilpailujen tuomariston jäsenet
Aika ja paikka: La-su 16.-17.5.2009 Hotel Vallonia, 65610 Korsholm
Lisätietoja: http://www.ratsastus.fi/pohjanmaa
Ilmoittautuminen: Aluesihteeri Tuula Pöyhiälle tuula.poyhia(at)ratsastus.fi

Piia Pantsu valmentaa Myrkyssä

Piia Pantsu saapuu jälleen Myrkkyyn pitämään estevalmennusta. Myrkyn Yksityisratsastajat järjestävät valmennustilaisuuden 27.-28.7. Tiedustelut ja ilmoittautumiset nina.grankvist(at)pp.inet.fi. Ilmoittautumiset valmennukseen 20.5. mennessä.

Powerpark Horse Show

Tänäkin vuonna halukkailla on mahdollisuus nähdä GP-tason esteratsastusta aitiopaikalta! KuRat osallistuu talkoojoukkoihin, kun esteratsastuksen GP-sarjat käynnistyvät Alahärmässä 29.-31.5. Powerpark Horse Show järjestetään monitoimipuisto Powerparkissa aivan huvipuiston läheisyydessä.
Lisätietoja Pro Horse Races ry:n ja Powerparkin nettisivuilta.
Talkooväen ilmoittautumiset maria.rikala(at)netikka.fi 15.5. mennessä. Muista kertoa, mihin aikaan pääset tulemaan hommiin.