Tammikuun jäsentiedote

Täysjäsen: seniori 44 e, juniori 39 e
Perhejäsen: seniori 24 e, juniori 21,50 e
Kannatusjäsen: 15 e

Jäsenmaksu tulee maksaa 25.1. mennessä, jos haluaa ehtiä mukaan vuoden ensimmäisen Hippos-lehden postituslistalle. Kisaajat huom! Jäsenmaksu tulee olla maksettuna ennen kun jäsensihteeri saa toimittaa kilpailulisenssin laskun. Aluelupa tulee maksaa viimeistään 15.2. jotta merkintä luvasta ehtii jäsenkorttiin.

Vanhoille kilpailulisenssin haltijoille lähetetään automaattisesti lasku samasta lisenssistä, joka heillä on ollut vuonna 2009. Mikäli et tarvitse lisenssiä tai haluat muuttaa kansallisen lisenssin alueluvaksi, ota yhteyttä jäsensihteeriin. Vuonna 2010 jäsensihteerinä toimii Kristiina Peltonen, kripe(at)kauhajoki.fi, 040-5827410.

Jos haluat ensimmäistä kertaa alueluvan tai muuttaa alueluvan kansalliseksi, ota yhteys kilpailuvastaavana toimivaan Maria Rikalaan, maria.rikala(at)netikka.fi, 040-5097931. Tämä koskee sekä aluelupakoulutuksen käyneitä uusia lisenssinhakijoita että niitä, joilla koulutus on vielä käymättä. Mapelta voi myös kysellä lisätietoja kilpailu- ja lisenssiasioista. SRL:n suositukset lisenssien myöntämisestä löytyvät osoitteesta SRL:n sivuilta. KuRat noudattaa SRL:n suosituksia.

Seuratason kisaajat huom! Muistathan, että hevosten rokottaminen on pakollista KuRatin (ja useiden muidenkin seurojen) järjestämissä seurakisoissa. Hevoset tulee rokottaa SRL:n sääntöjen mukaan (ks. www.ratsastus.fi) ja rokotustodistukset tarkistetaan kansliassa.

Sääntökoulutusta Ilmajoella

Sääntökoulutus, jossa mahdollisuus suorittaa aluelupakoe, järjestetään Ilmajoki-hallin kokoustiloissa ke 20.1.2010 klo 18 - 21. Ilmoittautumiset pe 15.1. mennessä sähköpostilla ilmajoenratsastajat (at) gmail.com. Koulutuksen hinta 5e. Kouluttajana toimii B-puheenjohtajatuomari Anu Tuomi.

Vuosikokous lähestyy, johtokuntaan uusia jäseniä

Kurikan Ratsastajien vuosikokous pidetään alkuvuoden aikana. Vuosikokouksessa valitaan uusi johtokunta vuodelle 2010. Kaksivuotiskautensa jälkeen erovuoroisia ovat Maria Rikala ja Tiina Ahola , joista kumpikaan ei ole käytettävissä, joten tarvitsemme uusia ehdokkaita johtokuntaan. Puheenjohtajan paikka on myös avoinna, koska Kirsti Mäki-Paavola ei ole käytettävissä ensi vuonna.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumisesta seuran päätöksentekoon, ota rohkeasti yhteyttä sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net tai keneen tahansa johtokunnan jäseneen. Heiltä saat myös lisätietoa johtokunnan tehtävistä.

Vielä muutama kalenteri myymättä!

Kurikan Ratsastajien vuoden 2010 kalenteria on vielä muutama jäljellä (n. 25kpl). Eli jos kalenteri on jostain syystä jäänyt hankkimatta, niin vielä ehtii hakea omansa ja samalla voi ottaa muutaman ylimääräisen ja myydä vaikka sukulaisille. Tällä tavoin saamme seuran kassaa kartutettua ja olisi ihan hukkaan heitetttyä rahaa jättää jo painetut kalenterit myymättä! Kalenterin hinta on 10 euroa ja niitä voi hakea Kello- ja kultaliike Aholasta, tai tilata seuran sähköpostista.
Kalentereita on kuitenkin myyty jo yli 200kpl. Kiitos tästä myyjille ja ostajille!

Heppakerho kaipaa ohjaajaa

Kurikan Ratsastajien heppakerho on ollut pitkään katkolla ohjaajapulan vuoksi. Löytyisikö seurastamme tänä vuonna innokasta vetäjää kerholle? Ohjaajia voi olla myös kaksi, ja he saavat yhteistyössä johtokunnan kanssa itse suunnitella, miten haluavat kerhon toteuttaa. Lisätietoja nuorisovastaava Harri Kytölältä, p. 050-4076508 tai harri.kytola(at)luukku.com.

Jos kiinnostusta löytyy, mutta omat taidot kerhon vettäjä vielä mietityttää, niin siihen löytyy apu Nuori Suomi heppakerho-ohjaajien peruskurssilta. Seuraava kurssi järjestetään Alavuden Ratsastuskoululla 23.-24.1.2010. Kurssi alkaa la klo 10 ja päättyy su klo 16.30. Pääsyvaatimuksena vähintään 14 vuoden ikä ja perushoitomerkin taso hevostaidoissa. Kurssi antaa valmiudet toimia itsenäisesti ja uusia ideoita kerhoon. Kurssilta saa paljon materiaalia ja ohjelmassa on myös ratsastustunteja ja vikellykseen tutustumista.

Kurssin hinta 140e (+materiaalimaksu 25e, mm. 3 kansiota) maksetaan käteisellä kurssille tullessa. Sis. opetuksen, täysihoidon, 2 ratsastustuntia, vikellyksen ja vakuutuksen. Mukaan: lakanat tai makuupussi, muistiinpanovälineet, ratsastusvarusteet, verkkarit ja tossut/lenkkarit vikellykseen. Kurssi järjestetään jos osallistujia on väh. 8 kurssilaista! Lisätietoja kursseista ja ilmoittautumiset HUOM to 14.1.10 MENNESSÄ Tarja Huttunen, puh. 0400-863896, s-posti arkoulu@co.inet.fi, www.alavudenratsastuskoulu.fi Tarja on ratsastuksenopettaja, koulutuomari, nuorisoneuvonta-agrologi ja SRL:n Nuori Suomi kouluttaja.

Junnukerho

Kerho on tarkoitettu 13-18-vuotiaille Kurikan Ratsastajien jäsenille. Junnukerho järjestää erilaisia tapahtumia, esim. lastenkisoja ja hevosten match show'n, joista saaduilla varoille kerholaiset tekevät retken valitsemaansa hevostapahtumaan, esim. HIHSiin tai Apassionataan. Mukaan mahtuu myös uusia kerholaisia. Lisätietoja nuorisovastaava Harri Kytölältä, p. 050-4076508 tai harri.kytola(at)luukku.com.

OIKEIN HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE KURIKAN RATSASTAJIEN JÄSENILLE! MUISTETAAN NAUTTIA LUMESTA JA TALVESTA!