Syyskuun jäsentiedote

- Horsebicciä kaikille ja kisakoulutus junnuille
- lastenkisat ja seuramestaruudet
- kalenteri 2010
- haku aluevalmennukseen
- aluesihteeri vaihtuu
- alennetut jäsenhinnat
- tonttugaala

Horsebicciä halukkaille ja kisakoulutus junnuille

Koulutettu horsebic-ohjaaja Heidi Salo Ilmajoelta saapuu la 5.9. klo 10-12 innostamaan ?horsebiccaamaan?, sekä kouluttamaan junioreita kilpailemaan ja kilpailuttamaan. Tapahtumapaikka on Laulajan Ratsutila (Sateen sattuessa varapaikkana Kauppilan maneesi). Tapahtuma on maksuton ja kaikille avoin ? tulethan mukaan! Mukaan tarvitset: Sään mukaisen liikunnallisen vaatetuksen, sekä iloista ja avointa mieltä. Ilmoittautumiset Harrille 050-4076508 tai harri.kytola(at)luukku.com viim. edeltävänä päivänä.

Kisoja

Junnukerhon järjestämät lastenkisat sunnuntaina 6.9. Laulajan Ratsutilalla klo 12 alkaen.
Luokka 1 Tehtävärata
Luokka 2 Ristikkoluokka
Luokka 3 Helppo Ö
Luokka 4 Harrasteluokan kouluohjelma
Ilmoittautumiset viimeistään pe 4.9 sähköpostitse harri.kytola(at)luukku.com tai puhelimitse numeroon 0504076508 /Harri.
Lähtömaksut 7 euroa/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +2e.
Seurajäsenyyttä tai green cardia suositellaan.
Luokassa 1 max. 5 lähtöä/hevonen, luokissa 2-4 max. 3 lähtöä/hevonen.
Ratsastajien yläikäraja 16 vuotta.
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja.
Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Kilpailupaikalla on kanttiini.
Huom! Kilpailuissa säävaraus! Mikäli olet epävarma kilpailujen toteutumisesta, varmista asia kilpailuja edeltävänä päivänä Harrilta em. numerosta. Tervetuloa!

SEURAMESTARUUSKISAT
Säännöt:
- Seuramestaruudesta voivat kilpailla Kurikan Ratsastajia edustavat SRL-jäsenet. Pikkujunioreiden mestaruuskisa on avoin jäsenille, jotka täyttävät vuonna 2009 enintään 12 vuotta. Lisäksi pikkujunnujen mestaruuskisaan osallistuminen edellyttää, ettei ratsukko ole kilpaillut aluetasolla. Aluetasolla kilpailleet osallistuvat junioreiden mestaruuskisaan. Junioreiden mestaruuskisa on avoin jäsenille, jotka täyttävät vuonna 2009 enintään 18 vuotta.
- Ratsukko saa kilpailla vain yhdestä mestaruudesta/laji. Pikkujunnu voi kilpailla pikkujunnu- ja juniorimestaruudesta ikärajan ja tasorajoituksen puitteissa, mutta eri hevosilla. Samalla hevosella voi kilpailla enintään kaksi ratsastajaa/laji, joko saman tai eri sarjan mestaruudesta (esim. juniori ja seniori tai kaksi pikkujunnua).
- Mestaruusluokat ovat avoimia kilpailukutsun mukaan. Kuitenkin mestaruudesta kilpailevat ratsukot voivat aina osallistua ikäryhmänsä mestaruusluokkaan riippumatta siitä, mitä ovat aiemmin kilpailleet.
- Ratsastaja voi kilpailla yhdellä tai useammalla hevosella mestaruusluokassa. Mestaruuskilpailussa huomioidaan ratsastajan paras tulos, joka määrittää mestaruussijoituksen. Luokan sijoitukset määräytyvät sijoitussäännön mukaan.
- Mestaruusluokat päätetään erikseen vuosittain ja ne mainitaan mestaruuskisojen kutsussa. Junioreiden ja senioreiden mestaruuskilpailuissa käytetään tasoituksia siten, että aluetasolla kuluvalla tai edellisellä kaudella kilpailleet suorittavat kouluratsastuksessa vaativamman ohjelman (tulosjärjestys määräytyy prosenttien perusteella) ja esteradan korkeampana kuin aluetasolla kilpailleet.

Kouluratsastuksen seurakilpailut Kauppilan tallilla sunnuntaina 20.9. klo 11 alkaen. Kilpailut ovat Kurikan Ratsastajien seuramestaruuskilpailut.
Luokka 1 Anu Rannon Helppo Ö, avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 2 Helppo C, tutustumisluokan kouluohjelma (rata A), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 3 Helppo B:3, avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Ilmoittautumiset 10.-17.9. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
Ratsastettavista ohjelmista käytetään aina SRL:n sivuilta löytyvää versiota. Anu Rannon helppo Ö löytyy arkiston lomakkeista.
Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla).
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa. Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin.
Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä, asialliset kannalliset kengät ja hanskat pakolliset). Luokassa 1 kannukset eivät ole pakolliset, raipan suhteen noudatetaan SRL:n sääntöjä.
Seuramestaruuskisa: Pikkujunnumestaruudesta voivat kisata luokassa 1 enintään 12-vuotiaat ratsastajat, mikäli ratsukko ei ole kilpaillut aluetasolla. Aluetasolla kisanneet osallistuvat junioreiden sarjaan. Junioreiden ja senioreiden mestaruus ratkaistaan luokissa 2 ja 3 siten, että aluetasolla kisaamattomien mestaruusohjelma on helppo C ja aluetasolla kisanneiden helppo B. Mestaruustulos määräytyy saavutetun tulosprosentin perusteella.
Palkintoina ruusukkeet. Seuramestaruusmitalit jaetaan myöhemmin järjestettävässä palkitsemistilaisuudessa.
Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään su 13.9. Kilpailujen vastuuhenkilö on Tiina Ahola. Tervetuloa!

Esteratsastuksen seurakilpailut Kauppilan tallilla sunnuntaina 27.9. klo 11 alkaen. Kilpailut ovat Kurikan Ratsastajien seuramestaruuskilpailut.
Luokka 1 40cm, arv. 367.2 (A2/A2), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 2 50/70cm, arv. 367.2 (A2/A2), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 3 60/80cm, arv. 367.2 (A2/A2) avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Ilmoittautumiset 17.-24.9. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
Osallistuessasi luokkiin 2 tai 3, ilmoita kumman korkeuden hyppäät ja muista mainita, mikäli ratsastat ponilla.
Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +4e.
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja.
Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin.
Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä ja asialliset kannalliset kengät). Hevosen varustus sääntöjen mukaan.
Seuramestaruuskisa: Pikkujunnumestaruudesta voivat kisata luokassa 1 enintään 12-vuotiaat ratsastajat, mikäli ratsukko ei ole kilpaillut aluetasolla. Aluetasolla kisanneet osallistuvat junioreiden sarjaan. Junioreiden ja senioreiden mestaruus ratkaistaan luokassa 3 siten, että aluetasolla kuluvalla ja edellisellä kaudella kisaamattomien estekorkeus on 60cm ja aluetasolla kisanneiden 80cm. Mainitse ilmoittautuessasi, mistä mestaruudesta kisaat! Palkintoina ruusukkeet sijoittuneille. Seuramestaruusmitalit jaetaan myöhemmin.
Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään 20.9. Kilpailujen vastuuhenkilö on Maria Rikala. Tervetuloa!

Kalenteri 2010 tulossa!

Kurikan Ratsastajien suosittu kalenteri tulee taas! Vuoden 2009 kalenteri myytiin loppuun ennätysajassa ja toivottavasti nyt pannaan vielä paremmaksi. Kalentereita päätettiin teettää nyt hieman enemmän kuin viime vuonna, koska kalenterimyynnin avulla pyritään hankkimaan rahaa kentän uudistustöihin ja kalustohankintoihin. Kalenteria koristaa tuttuun tapaan kuvakilpailuun osallistuneita kuvia ja muita otoksia KuRattilaisista hevosineen. Lisätietoja kalenterista ja myynnissä tulossa, kunhan kalenterit saadaan painetuksi.

Haku aluevalmennuksiin

Hakuaika Pohjanmaan aluevalmennusrenkaisiin on käynnistynyt. Kaikkien lajien hakuaika päättyy 20.9. Hakulomakkeen nettiversio löytyy Pohjanmaan aluejaoston sivuilta http://www.ratsastus.fi/pohjanmaa. Sieltä löytyy myös aluevalmennusten hinnat ja lajivastaavien yhteystiedot.
Aluevalmennuksella on tarkoitus nostaa ratsukoita kansalliselle tasolle. Aluevalmennus on lisänä kotivalmennukselle. Aluevalmennusten kautta on mahdollisuus päästä liiton valmennusrenkaisiin.

Aluesihteeri vaihtuu

Pohjanmaan alueen aluesihteeri vaihtui 1.9. Pohjanmaan alueen uusi aluesihteeri on Eva Sandbäck-Pajunoja. Hänen yhteystietonsa löytyvät alueen sivuilta http://www.ratsastus.fi/pohjanmaa.

SRL alentaa jäsenhintoja loppuvuodeksi

Kurikan ratsastajien jäsenhinnat 1.9-31.12 välisenä aikana ovat:
seniorit 21,50e, juniorit 20e, seniori perhejäsen 12,75e, juniori perhejäsen 12e.

Tonttugaala

Kurikan Ratsastajien Tonttugaalaa vietetään 31.10. Lisätietoja seuraavassa jäsentiedotteessa, mutta merkatkaahan jo päivä kelenterihinne, sillä täältä ei kannata olla poissa!