Marras-joulukuun jäsentiedote
Joulunodotusta !

En muista koska olisin joulua odottanut näin paljon kuin tänä vuonna. Koko syksy on ollut osaltani hyvin erikoinen. Uudet opinnot, työkuvio muuttuminen, kenttähankkeen loppuviilaus, valtuustoehdokkuus ja lopulta myös valituksi tuleminen ovat pistäneet todella miettimään nykyisyyttä ja tulevaa.

Muutosvastarintaa en ole elämässäni koskaan kokenut, mutta ehkä nyt alkaa sekin nostaa päätään. Mihin keskittyä, mistä luopua, mitä jakaa ja mitä pitää omana?

Vaikka uudet asiat elämässä otan vastaan positiivisin mielin, vaativat ne silti oman sulattelunsa. Siinä ne taitavat viimeistään joululomalla sulaa kilpaa joulukinkun kanssa. Sen verran olen huomannut että joutilas hetki silloin tällöin on kaikille välttämätön. Jouluna niitä on monta peräkanaa.

Joutilaana hetkenä hyvän ystävän arvo korostuu. Hän luottaa ja odottaa, lohduttaa ja tukee. Hän on vilpitön eleissään. Hyvänä päivänä iloinen, mutta on muistettava että ruoka-aikana hän syö mieluummin kuin seurustelee.

Joulurauhaa teille ja ystävillenne toivotellen
Kirsti

Kenttähankkeen rahoituspäätös

Saimme TE-keskukselta hakemamme hankerahoituksen täysimääräisenä. Kuittia vastaan kuitenkin :), eli ensimmäistä maksatusta haetaan tässä talven aikana, ennakon turvin pääsemme töissä hyvin alkuun heti kun se säiden puoleta on mahdollista.

Yhteiskunta rahoittaa siis hankettamme hiukan reilulla 40000 eurolla. Seuran oma rahoitusosuus hankkeessa on noin 7000 euroa riihikuivaa ja reilu 10000 euroa kökkätyötä. Tässä meille hastetta piisaa, mutta johan se tiedetään että “vaikka tavallista yritettääs niin priimaa pukkaa tulemahan”.

Lisätietoja aiheesta Kirstiltä 040-7145734. Seuraa myös kenttäplokia!

Kalenterit ovat valmistuneet!

Kurikan Ratsastajien suosittu kalenteri tulee taas! Kalentereita päätettiin teettää nyt hieman enemmän kuin viime vuonna, koska kalenterien avulla pyritään hankkimaan rahaa uutta kenttää varten. Kalenterimyynnin tehostamiseksi päätettiin, että kalenterin hinnasta (10e) jää vähintään viiden kalenterin myyjälle 10 % vaivanpalkkaa. Vähintään viiden kalenterin myynnistä saa myös kökkämerkinnän.

Kalenterit on nyt saatu painosta ja niitä voi tilata myytäväksi seuran sähköpostista, posti(at)kurikanratsastajat.net. Ilmoita nimesi, yhteystietosi ja kalenterimäärä, jonka otat myyntiin. Kalenterien noudosta sovitaan myyjien kanssa tapauskohtaisesti. Kalentereita voi ostaa myyjien lisäksi ainakin Kello ja kultaliike Aholasta ja Kauppilan varustemyymälästä. Lisätietoja johtokunnalta ja nettisivuilta. Lue lisää >>

Ylimääräinen yleinen kokous

Kurikan Ratsastajien ylimääräinen yleinen kokous pidetään sunnuntaina 7.12. Kirsti Mäki-Paavolan luona, osoite Salonkyläntie 135. Glögitarjoilu klo 18.00 ja kokous klo 18.30. Kokouksen on kutsunut koolle johtokunta ja asialistalla on ensi vuoden jäsenmaksujen vahvistaminen.

Vuosikokous lähestyy – johtokuntaan uusia jäseniä?

Kurikan Ratsastajien vuosikokous pidetään heti alkuvuodesta. Asialistalla sääntömääräiset asiat, muun muassa johtokunnan jäsenten valinta. Kaksivuotiskautensa jälkeen erovuoroisia ovat Marjo Hautaviita (ei käytettävissä) ja Mervi Jyllilä (ei käytettävissä). Puheenjohtaja valitaan vuodeksi kerrallaan. Kirsti Mäki-Paavola on käytettävissä myös ensi vuonna.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumisesta seuran päätöksentekoon, ota yhteyttä sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net tai keneen tahansa johtokunnan jäseneen. Heiltä saat myös lisätietoa johtokunnan tehtävistä.

Sari on KuRatin Lucia-ehdokas

Sari Mäkelä edustaa Kurikan Ratsastajia Kurikan Lucia-neito 2008 –äänestyksessä. Sarin esittelytekstissä kerrotaan: “15-vuotias Sari on iloinen ja reipas persoona. Hän on ratsastanut kolme vuotta, käy ahkerasti tallilla ja koulussakin menee hienosti. Sari on sosiaalinen ja tulee toimeen ihmisten ja eläinten kanssa.” Sari myös voitti tänä vuonna junnujen seuramestaruushopeaa kouluratsastuksessa Knut-orilla.

Lions Club Kurikan Ladyt järjestävät Lucia-äänestyksen jo 16. kerran. Äänestyksen tuotto käytetään kurikkalaisen nuorisotoiminnan tukemiseen siten, että kerättävät varat ohjataan Lucia-ehdokkaiden edustamien järjestöjen toimintaan. Kannattaa siis äänestää Sari Lucia-neidoksi! Äänestyslippuja on muun muassa kurikkalaisissa liikkeissä ja pankeissa.

Ensi vuoden jäsenmaksut ja kilpailulisenssit

SRL lähettää ensimmäisen erän jäsenlaskuja 5.1. Jäsenmaksu tulee maksaa 25.1. mennessä, jos haluaa ehtiä mukaan vuoden ensimmäisen Hippos-lehden postituslistalle. Kisaajat huom! Jäsenmaksu tulee olla maksettuna ennen kun jäsensihteeri saa toimittaa kilpailulisenssin laskun. Aluelupa tulee maksaa viimeistään 20.2. jotta merkintä luvasta ehtii jäsenkorttiin.

Vanhoille kilpailulisenssin haltijoille lähetetään automaattisesti lasku samasta lisenssistä, joka heillä on ollut vuonna 2008. Mikäli et tarvitse lisenssiä tai haluat muuttaa kansallisen lisenssin alueluvaksi, ota yhteyttä jäsensihteeriin. Vuonna 2009 jäsensihteerinä toimii Kristiina Peltonen, kripe(at)kauhajoki.fi, 040-5827410.

Jos haluat ensimmäistä kertaa alueluvan tai muuttaa alueluvan kansalliseksi, ota yhteys kilpailuvastaavana toimivaan Maria Rikalaan, maria.rikala(at)netikka.fi, 040-5097931. Tämä koskee sekä aluelupakoulutuksen käyneitä uusia lisenssinhakijoita että niitä, joilla koulutus on vielä käymättä. Mapelta voi myös kysellä lisätietoja kilpailu- ja lisenssiasioista. SRL:n suositukset lisenssien myöntämisestä löytyvät osoitteesta SRL:n sivuilta. KuRat noudattaa SRL:n suosituksia.

Seuratason kisaajat huom! Muistathan, että hevosten rokottaminen tulee ensi vuoden alusta lähtien pakolliseksi KuRatin järjestämissä seurakisoissa. Hevoset tulee rokottaa SRL:n sääntöjen mukaan (ks. http://www.ratsastus.fi) ja rokotustodistukset tarkistetaan kansliassa.

Kilpailujen ja valmennusten kulukorvausten hakeminen

Muista hakea kilpailujen ja valmennusten kulukorvausta vuoden loppuun mennessä. Ohjeet: http://kurikanratsastajat.net/kisat.html ja http://kurikanratsastajat.net/valmennus.html. Hakemuksiin on saatavana valmiit lomakkeet nettisivujen arkistossa: http://kurikanratsastajat.net/lomakkeet.html. Tarvittavat tiedot voi ilmoittaa myös seuran sähköpostiin. Lue ohjeet huolellisesti! Joukkemestaruuksien lähtömaksut merkitään samaan kohtaan kuin sijoitukset, mainitse vain sijoituksen tilalle joukkuemestaruus.

Kauden päättäjäisissä palkitut

Seuramestaruusmitalistit, esteratsastus:
pikkujunnut: I Eerika Peltonen, II Emma Peltonen, III Annette Mäki-Paavola
juniorit: I Melina Koskinen, II Annette Mäki-Paavola
seniorit: I Maria Rikala, II Henna Rankila, III Minna Latomäki

Seuramestaruusmitalistit, kouluratsastus:
pikkujunnut: I Sonja Ahola, II Annette Mäki-Paavola, II Emma Peltonen, III Eerika Peltonen, III Mari Vaarankorpi
juniorit: I Melina Koskinen, II Sari Mäkelä, III Sonja Koski-Laulaja
seniorit: I Terhi Pentinmäki, II Sirja Koski-Laulaja, III Maria Rikala

Aluemestaruusmitalisti: Tiia Koskela, nuorten hevosten hallimestaruushopeaa esteillä

Ideakilpailu: Minna Ruohola & tytöt (Voittanut idea: Teemapäivät. Lue kaikki ideat seuran nettisivuilta)
Valokuvakilpailu: I Hanna Lohikoski, II Aino Ruohola, III Riina Kauppila, kunniamaininnat Jonna Viitamäki, Milla Mäkivaara, Maria Rikala, Aino Ruohola, Riina Kauppila (Huom! Kunniamaininnan saaneet, noutakaa itsellenne sopivan kokoiset ratsastussukat Kauppilasta.)

Vuoden hevonen: Knut (om. Janni Yli-Vainio)
Vuoden tulokas: Terhi Vuorenmaa
Vuoden talkoojunnu: Riina Kauppila
Vuoden seuraperhe: Ruoholat

Lisäksi muistettiin Laulajan Ratsutilaa SRL:n hyväksynnän johdosta ja Kauppilan tallia uuden tallin ja kentän rakentamisen johdosta.

Pohjanmaan ratsastusjaoston valokuvauskilpailu

Pohjanmaan ratsastusjaoston nettilehti on uudistunut ja sitä juhlistetaan valokuvauskilpailulla. Kuvakisan aiheena on Ystäväni - HEVONEN. Kilpailuun voivat osallistua Pohjanmaan alueen seurojen jäsenet ja jäsentallien green cardilaiset. Kukin kuvaaja voi osallistua kuvakisaan enintään kolmella kuvalla.

Kilpailuaikaa on jatkettu marraskuunloppuun saakka! Eli kuvat tulee lähettää 30.11. mennessä sähköpostitse osoitteeseen maria.rikala(at)netikka.fi tai paperikuvina osoitteeseen Maria Rikala, Jyräntie 128, 61300 Kurikka. Mikäli kuvaaja haluaa lähettämänsä paperikuvat takaisin, mukaan tulee laittaa postimerkillä ja palautusosoitteella varustettu kirjekuori. Muista mainita kuvaajan nimi ja yhteystiedot.

Pohjanmaan Ratsastusjaostolla on oikeus käyttää kilpailuun osallistuvia kuvia vapaasti omissa julkaisuissaan. Kuvakisan voittaja saa palkinnoksi viisi ratsastuskertaa Pohjanmaan alueen jäsentallissa.

Tutustu uuteen nettilehteen osoitteessa http://www.pohjanpotku.net!

Apassionataan helmikuussa

Kurikan Hevosystävät on tilannut vinon pinon lippuja Apassionata-hevos showhun lauantaille 7.2.2009. Hevosystävät järjestävät myös linja-autokuljetuksen tapahtumaan. Lippujen hinnat hinnaston mukaan, kuljetus vielä avoin. Myös KuRat-jäsenillä on mahdollisuus lähteä Hevosystävien matkalle. Reissuun voi ilmoittautua Alasen Tiinalle 040 5933929, häneltä saatte myös lisää tietoa aikatauluista jne.

APASSIONATAN uusi esitys "Grand Voyage" matkaa maailman kaukaisimpiin kolkkiin etsien ihmisten ja hevosten yhteisiä salaisuuksia niin todellisuudesta kuin fantasiastakin. "Grand Voyage" herättää uteliaisuuden ja villitsee mielikuvituksen - se merkitsee intohimoa, tuulahduksia maailman ääristä, seikkailua ja rohkeutta.

"Grand Voyage" on suunniteltu kaikenikäisille hevosten ystäville, sillä pääosassa ovat uljaat ratsut satumaisine taidonnäytteineen: pohjoisen karua kauneutta edustavat islanninhevoset, urheat cremello-oriit ja huikeat friisiläishevoset tempaavat katsojan mukaansa. Andaluusianhevosten ja lusitanojen eleganssi ja liikkeiden sulavuus pääsee oikeuksiinsa Iberian niemimaan taitavimpien ratsastajien, grand mastereiden, esittämänä.

Esitystä syventävät varta vasten ohjelmanumeroihin sävelletty musiikki, huimat erityistehosteet ja maailmanluokan tanssijoiden häikäisevät taidot. Loistava ja viihdyttävä APASSIONATA lumoaa jälleen varmasti koko perheen. Matkusta siis maailman ympäri, koe maagiset hetket ja luonnonvoimien vuorovaikutus.