Hyvät jäsenet,

vuoden 2008 seuratoiminta lähenee loppuaan. Seuran kisakausi on päättynyt ja erittäin hyvin sujuneen kauden päätteeksi on mukava järjestää kaikille jäsenille kauden päättäjäisiksi Kurikan Ratsastajien GAALAILTA 24.10.2008 klo 19 Cafe Marussa.

Seuran kaikki jäsenet ovat erittäin tervetulleita iltapalalle, sekä kuulemaan alueemme nuorten tallitähtien kuulumisia. Koivulan Laura on luvannut kertoa meille kenttäratsastajan arjesta. Varsinainen tallitähti meidän seurassa on Jukajalta kotoisin oleva Markus Korajoki, joka tulee myös, jos vain töiltään ehtii, paikan päälle kertomaan minkälaista oli tehdä tv-ohjelmaa hevosten ja julkkisten kanssa.

Gaalaillan aikana selviää kuva voittaa kuvakisan ja mikä idea toteutetaan ideakilpailun osalta. Lisäksi parhaat palkitaan... seuramestarit, valokuvaajat, ideanikkarit ja perinteiseen tyyliin myös muutama muu vuoden uroteko saa palkintonsa. :-) Kurikan Ratsastajat haluaa olla monipuolisesti mukana hevosharrastuksessa. Siksi palkitaan myös muista kuin ratsastussuorituksista. Tilaisuus on maksuton kaikille seuran jäsenille.

Olette lämpimästi tervetulleita !

t. Kirsti

Kenttäkökkä

Myllykylässä pidetään kenttäkökkä sunnuntaina 19.10. klo 13. Kökän tarkoituksena on tyhjentää koppi ja koko kenttä aitoineen päivineen kevään kenttätöitä varten. Samalla estekalusto ja kouluaidat siirretään talveksi varastoon.

Päätös kenttähankkeen toteutumisesta ja tukemisesta saadaan lokakuun lopussa. Uusi liittymä on jo tehty ja oja avattu. Kenttä tyhjätään jo syksyllä, jotta kunnostustyöt voidaan tarvittaessa aloittaa mahdollisimman aikaisin keväällä.

Kauden päättäjäiset

Kauden päättäjäisiä vietetään Cafe Marussa perjantaina 24.10. klo 19 järjestettävässä gaalaillassa. Ohjelmassa seuramestaruuskilpailujen palkintojen jako, valokuvakisan ja ideakilpailun voittajien julkistaminen ja palkitseminen sekä muiden kauden aikana ansioituneiden muistamiset. Vieraana Laura Koivula, joka kertoo kenttäratsastajan arjesta sekä mahdollisesti Tallitähdet-ohjelmasta tuttu Markus Korajoki. Tarjolla iltapalaa. Tilaisuus on KuRat-jäsenille maksuton. Tervetuloa mukaan!

Kisat talvitauolla

Kesäkauden seurakisoissa nähtiin ilahduttavan paljon osallistujia. Nyt on aika jälleen kiittää kisaajia, katsojia ja erityisesti reipasta talkooväkeä, joka teki kilpailujen järjestämisen mahdolliseksi. Johtokunta ei järjestä seurakilpailuja syksyllä -08, että harvalukuinen mutta loistava kökkäväki saa vähän hengähtää. Muut jäsenet saavat toki halutessaan järjestää kisoja. Lisätietoja ja ohjeita saa johtokunnalta. Kilpailujen tulee olla SRL:n sääntöjen mukaiset.

Kalentereista kökkäpisteitä

Kurikan Ratsastajien suosittu kalenteri tulee taas! Kalentereita päätettiin teettää nyt hieman enemmän kuin viime vuonna, koska kalenterien avulla pyritään hankkimaan rahaa uutta kenttää varten. Kalenterimyynnin tehostamiseksi päätettiin, että kalenterin hinnasta (á 10 €) jää myyjälle 10 % vaivanpalkkaa. Vähintään viiden kalenterin myynnistä saa lisäksi kökkämerkinnän. Kalenterit yritetään saada painoon niin, että ne valmistuisivat marraskuussa. Kalentereita voi tilata myytäväksi seuran sähköpostista, posti@kurikanratsastajat.net.

Ideakilpailun satoa

Ideakilpailuun tuli hyviä ehdotuksia toiminnasta. Jos kiinnostuit jonkin ehdotuksen toteuttamisesta, ota yhteyttä johtokuntaan posti@kurikanratsastajat.net.

• Ehdotan, että Kurikan Ratsastajat tekevät viikonloppuretken Alavuden ratsastuskouluun. Illalla ratsastusta, saunominen ja ruokailu leirituvassa, yöpyminen ja seuraavana aamuna ratsastusta. Tai sitten yhden päivän reissuna.
  • Teemapäiviä esim. centered riding, lännenratsastus, porukalla ohjattua uittamista, psyykkinen valmentautuminen.....
  • Erikoisestekökkä tai voisi hankkia seuran rahoilla joitakin erikoisjuttuja esim. vesimatto.
  • Gymkhana-tyyppiset kisat (junnukerho vois järjestää?).
  • Oma kerho alle kouluikäisille (n. 3-6-vuotiaille). Sisältäisi helppoja leikkejä ja väritystehtäviä ym, heppojen halailua, rapsuttelua ja harjailua. Ei tarvitsisi olla viikottaista ja kesto kerraltakin voisi olla aika lyhyt.
  • Sennuillekin omaa ohjelmaa. (Johtokuntaan "sennuvastaava", joka voisi samalla hoitaa myös muita "harraste"juttuja, esim. kimppamatkat, mahd. luentoja...). K-18 teemailtoja, esim. länkkyehtoo, jos saatais järjestymään lännenratsastatuskokeilua, countrytanssiharjoittelua, ja sitte tietty illanviettoa yhdes =D
  • Yleisötapahtuma, missä voisi olla ratsastus- ym. esityksiä (kepparikerhon katrilli esim), talutusratsastusta jne. Kauppojen seinille ilmoituksia ja kaupungin päättäjille henk.koht.kutsut. Tää vois olla sitte ku kenttä hienos kunnos, niin mahdollisesti paikalle saapuvat päättäjät näkis kuinka sitä kenttää onki tarvittu =)
  • Tyyliluokkia estekisoihin välillä jos vaan tuomari löytyy.

Aluevalmennusten haku

Aluevalmennusten viimeinen hakupäivä on 15.10. kaikkiin lajeihin. Lomake löytyy Pohjanmaan ratsastusjaoston nettisivuilta Valmennussivun alta. Onnistuneesta lähetyksestä tulee samaan ikkunaan kiitos viesti. Jos tätä viestiä ei tule, niin lähetys ei ole lähtenyt. Palvelinfirmalla on ongelmia lomakkeiden kanssa ja sitä edelleen selvitetään.

Esteratsastuksen aluevalmentajaksi on vaihtunut Veikko Heikkilä. Pohjanmaan alueen nettisivuilta löytyvällä hakemuksella haetaan valmennusrenkaisiin vuodelle 2009. Katsastus valmennusrenkaisiin on Lehtimäellä 25.-26.10. Sinne osallistuvat kaikki hakemuksensa jättäneet poni- ja junioriratsukot. Mikäli ratsukko ei pysty osallistumaan katsastuksiin, on siitä ilmoitettava Anu Rannolle.

Kouluratsastuksen aluevalmentajana jatkaa Kerstin Nyberg ja katsastus on 7-8.11. Valmennukseen osallistuvat kaikki hakemuksensa jättäneet. Mikäli ratsukko ei pysty osallistumaan katsastuksiin, on siitä ilmoitettava Minttu Liukolle.

Apassionataan helmikuussa

Kurikan Hevosystävät on tilannut vinon pinon lippuja Apassionata-hevos showhun lauantaille 7.2.2009. Hevosystävät järjestävät myös linja-autokuljetuksen tapahtumaan. Lippujen hinnat hinnaston mukaan, kuljetus vielä avoin. Myös KuRat-jäsenillä on mahdollisuus lähteä Hevosystävien matkalle. Reissuun voi ilmoittautua Alasen Tiinalle 040 5933929, häneltä saatte myös lisää tietoa aikatauluista jne...

APASSIONATAN uusi esitys "Grand Voyage" matkaa maailman kaukaisimpiin kolkkiin etsien ihmisten ja hevosten yhteisiä salaisuuksia niin todellisuudesta kuin fantasiastakin. "Grand Voyage" herättää uteliaisuuden ja villitsee mielikuvituksen - se merkitsee intohimoa, tuulahduksia maailman ääristä, seikkailua ja rohkeutta.

"Grand Voyage" on suunniteltu kaikenikäisille hevosten ystäville, sillä pääosassa ovat uljaat ratsut satumaisine taidonnäytteineen: pohjoisen karua kauneutta edustavat islanninhevoset, urheat cremello-oriit ja huikeat friisiläishevoset tempaavat katsojan mukaansa. Andaluusianhevosten ja lusitanojen eleganssi ja liikkeiden sulavuus pääsee oikeuksiinsa Iberian niemimaan taitavimpien ratsastajien, grand mastereiden, esittämänä.

Esitystä syventävät varta vasten ohjelmanumeroihin sävelletty musiikki, huimat erityistehosteet ja maailmanluokan tanssijoiden häikäisevät taidot. Loistava ja viihdyttävä APASSIONATA lumoaa jälleen varmasti koko perheen. Matkusta siis maailman ympäri, koe maagiset hetket ja luonnonvoimien vuorovaikutus.

Pohjanmaan ratsastusjaoston valokuvauskilpailu

Pohjanmaan ratsastusjaoston nettilehti uudistuu lähiaikoina ja sitä juhlistetaan valokuvauskilpailulla. Kuvakisan aiheena on Ystäväni - HEVONEN. Kilpailuun voivat osallistua Pohjanmaan alueen seurojen jäsenet ja jäsentallien green cardilaiset. Kukin kuvaaja voi osallistua kuvakisaan enintään kolmella kuvalla.

Kilpailuun osallistuvat kuvat tulee lähettää 31.10. mennessä sähköpostitse osoitteeseen maria.rikala@netikka.fi tai paperikuvina osoitteeseen Maria Rikala, Jyräntie 128, 61300 Kurikka. Mikäli kuvaaja haluaa lähettämänsä paperikuvat takaisin, mukaan tulee laittaa postimerkillä ja palautusosoitteella varustettu kirjekuori. Muista mainita kuvaajan nimi ja yhteystiedot.

Pohjanmaan Ratsastusjaostolla on oikeus käyttää kilpailuun osallistuvia kuvia vapaasti omissa julkaisuissaan. Kuvakisan voittaja saa palkinnoksi viisi ratsastuskertaa Pohjanmaan alueen jäsentallissa.