Kesäkuun jäsentiedote
Kiitos Powerparkissa ahkeroineille!

Suuret kiitokset Powerparkin kisoissa talkooväkenä uurastaneille. Teidän työnne ansiosta voimme tänäkin vuonna saada Pro Horse Racesilta avustusta toimihenkilökoulutuksiin, mikä helpottaa kisojen järjestämistä. Tuhannet kiitokset kaikille!
Kisakooste nähtävänä SRL:n netti-tv:ssä ja Ylen urheilun nettisivuilla. Urheilukanavalta kisakooste lähetetään alustavien tietojen mukaan su 7.6. klo 13:40.

Seurakisat

Esteratsastuksen seurakilpailut Kauhajoella Tommin tallilla keskiviikkona 17.6. klo 18 alkaen. HUOM! Non stop -kisoissa on kaikille osallistujille yhteinen rataan tutustuminen 17.45-18, ratakökkä klo 17.
Luokka 1 Ristikkoluokka/40/50cm, arv.
A.0.0 Luokka 2 60/70/80cm, arv. 367.2 (A2/A2)
*Ilmoittautumiset su 14.6. mennessä seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. HUOM! Muista ilmoittautuessasi mainita, minkä korkeuden/ mitkä korkeudet hyppäät.
*Luokat ovat avoimia siten, että ratsukko voi kilpailla enintään 20cm pienemmässä luokassa, johon se on kuluvalla kaudella korkeimmillaan osallistunut. Esim. 80cm-luokkaan osallistunut ratsukko saa kilpailla 60cm ja suuremmissa luokissa.
*Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka.
Jälki-ilmoittautuminen +4e.
*Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, luokassa 2 enintään 2 starttia. *Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
*Palkintoina ruusukkeet.
*Tommin tallin osoite on Kainaston keskustie 149, Kainasto. Ajo-ohje Kurikasta: aja kantatie 67:ää Kauhajoen Kainastolle asti. Hieman Kainaston Onnelan jälkeen (keltainen talo vasemmalla) käänny vasemmalle Kainaston keskustielle, viittojen Kainasto/ Kokonkylä mukaan. Jatka noin 1,5km ja käänny oikealle tallin pihaan.
*Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään ke 10.6. Kilpailujen vastuuhenkilö on Tiina Ahola.

Koulu- ja esteratsastuksen joukkuemestaruuskisat

Pohjanmaan alueen joukkuemestaruus esteratsastuksessa ratkotaan Ylistarossa 9.8. ja kouluratsastuksen joukkuemestaruus Pietarsaaressa 5.9. Saadaanko kasaan KuRat-joukkue molempiin lajeihin? Esteratsastuksessa joukkuemestaruuskisaan kuuluvat osakilpailut korkeuksissa 90cm-110cm sekä kouluratsastuksessa tasolla helppo B-A. Säännöt Pohjanmaan Ratsastusjaoston sivuilla.
Kurikan Ratsastajat maksaa osallistujien lähtömaksun joukkuemestaruusluokassa.
Joukkuepaikasta kiinnostuneet, ilmoittautukaa Mapelle (maria.rikala(at)netikka.fi) hyvissä ajoin ennen kilpailuja. Mikäli kiinnostuneita on enemmän kuin paikkoja, johtokunta nimeää joukkueet tulosten (ensisijaisesti aluekisat) perusteella.

Piia Pantsun valmennus Myrkyssä

Piia Pantsu saapuu kesällä jälleen Myrkkyyn valmentamaan, mutta ajankohta on muuttunut heinäkuun lopusta elokuun alkuun. Pantsun valmennus on tämän hetkisen tiedon mukaan 4.-5.8. Lisätietoja Nina Grankvist, nina.grankvist(at)pp.inet.fi.

Hei innokkaat seuralaiset!

Täti harrastevastaava on aloottanu opiskelut tapahtumantuottajakurssilla ja nyt tarttis muutaman idearikkahan ja aikaansaavan seuralaasen apua! Suunnitteella olis hieno hevoostapahtuma syksylle 2010 yhyres hevoosystävien kans. Tapahtumapaikkana Myllykylän (uus hieno) kenttä ja käräjävuoren alue. Tiimin kasaaminen ja tapahtuman pohojustaminen pitääs alootella jo pikkuhiljaa jotta innokaaren ilimoottautumisia otettaas vastahan mieluusti heinäkuun loppuhun mennes osootteesehen j.yli-vainio(at)hotmail.com tai puhelimella 0407389269. Mukahan "projektiryhymähän" pääsöö pari innokasta. Lähempänä tapahtumaa sitte löytyy hommaa varmasti kaikille isoolle ja pienille apulaasille =)

Käräjäkenttä-hanke tiedottaa

Kenttäprojektissa on päästy tositoimiin. Kaivinkoneurakoitsija Kari Lehtimäki on aloittanut maanrakennustyös alueella. Pintaamaata on kuorittu ja ajettu pois kentältä. Sitä ennen ollaan kaadettu puita, purettu sähköjä ja tyhjätty koppia. Kökkätyönä pitäisi asentaa ainakin suodatinkankaat ja salaojaputket. Näissä hommissa jokainen pysty auttamaan ja toivommekin, että jäsenet rohkeasti ilmoittautuisivat mukaan talkoisiin. Tulevista talkoista ilmoitetaan aina sähköpostilla.
Helatorstaina sahauskökässä oli työmieskato. Homma kuitenkin hoidettiin neljän miehen ja yhden naisen voimin, kun he ahkeroivat koko päivän ja kaikki n. 130 tukkia saatiin sahattua. Puutavara riittää nyt uuden varastorakennuksen rakentamiseen, mutta kentän aitaan ei toistaiseksi vielä puutavaraa ole. Varastorakennus rakennetaan niin ikään kokonaan talkootyönä. Rakentaminen aloitetaan heti, kun pohjatyöt on saatu tehtyä ja rakennuksen antura valettua. Rakennustaitoiset ja muut innokkaat voivat ilmoittautua Sannalle numeroon 040-7459360.

HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE KURIKAN RATSASTAJIEN JÄSENILLE!