Huhtikuun jäsentiedote
Esittelyssä uusi johtokunnan jäsen

TIINA Ahola. Perheeseemme kuuluu mieheni Matti, lapset Sonja 11v, Laura 5v, koira, pari kissaa, sh-tamma Uuttera sekä Lewizerponi Farinzucker. Toimin yksityisyrittäjänä mieheni kanssa kello- ja kulta-alan vähittäisliikkeessä Kurikassa. Olen ollut lähes neljäkymmentä vuotta hevoshullu, mutta vasta muutama vuosi sitten mahdollistui oman hevosen hankinta. Kurikan Ratsastajien johtokuntaan minut valittiin eronneen Eija Mäenpään tilalle.

Johtokunnan yhteystiedot

Estekökkä Myllykylässä

Kisakausi alkaa olla hyvässä käynnissä ja pian siirrytään jo ulkokentille! Kurikan Ratsastajien estekalusto saatiin viedä talveksi suojaan Laaksojen varastoon, josta se pitäisi noutaa kentälle ennen toukokuun estekisoja. Estekökkä pidetään la 19.4., kokoonnutaan Myllykylän kentälle klo 10. Eli kaikki seuraestekisoihin osallistuvat ja muuten Myllykylässä hyppäämässä käyvät, ilmoittautukaa talkoisiin to 17.4. mennessä maria.rikala(at)netikka.fi.

Kalenterit tarjouksessa

Kurikan Ratsastajien kalenteri vuodelle 2008 nyt tarjoushintaan! Huhtikuun alusta lähtien kalentereita voi ostaa alennettuun 5 euron hintaan. Kalenterissa on paljon kuvakisaan osallistuneita kuvia ja muita jäsenten lähettämiä kuvia. Kalentereita on myynnissä kello- ja kultaliike Aholassa ja Kauppilan varustemyymälässä. Kalentereita voi myös tiedustella johtokunnan jäseniltä.

Varaa leipomisvuorosi

Kisakaudella tarvitaan taas jäsenten, varsinkin kisaajien ja valmennusten kulukorvausta hakevien panosta kanttiinin antimiin. Varaa oma leipomisvuorosi kesän kisoista Mapelta, maria.rikala(at)netikka.fi. Leipomisvuorolistaan tehdyt varaukset voi tarkistaa arkistosta löytyvästä listasta.

Powerpark Horse Show

Tänäkin vuonna halukkailla on mahdollisuus nähdä GP-tason esteratsastusta aitiopaikalta! KuRat osallistuu talkoojoukkoihin, kun esteratsastuksen GP-sarjat käynnistyvät Alahärmässä 30.5.-1.6. Powerpark Horse Show järjestetään monitoimipuisto Powerparkissa aivan huvipuiston läheisyydessä. Lisätietoja Pro Horse Races ry:n ja Powerparkin nettisivuilta. Talkooväen ilmoittautumiset maria.rikala(at)netikka.fi 15.5. mennessä. Muista kertoa, mihin aikaan pääset tulemaan hommiin.

Talkooväkeä tarvitaan mm. radalle, kansliaan ja liikenteenohjaukseen. Erityisesti perjantaina 30.5. on vielä pulaa henkilökunnasta. Torstaina 29.5. apu olisi tervetullutta kansliaan ja liikenteenohjaukseen sekä radan rakentamiseen. Ilmoittautuessasi mukaan kerro mihin hommiin haluaisit. Mapelta voi kysellä lisää tietoa tehtävistä.

Piia Pantsu kouluttaa Myrkyssä

Kenttäratsastuksen MM-mitalisti Piia Pantsu valmentaa ja kouluttaa huhtikuun lopussa Myrkyssä. Kurikan Ratsastajat on varannut liput niille, jotka ovat tähän mennessä seuran kautta ilmoittautuneet mukaan. Loput kiinnostuneet hoitavat ilmoittautumisensa itse. Kannattaa ilmoittautua heti, sillä paikkoja on rajoitetusti!

Alla lyhyesti tietoa klinikasta ja luennosta. Pantsusta ja tapahtumasta voi lukea lisää myös Pohjanmaan Ratsastusjaoston nettilehdestä, -> NettiPotku -> Uutispotku.

Liput: 30e / molemmat päivät, 20e /yksi päivä
Perjantai
-klo 13.00 Valmennusta maneesilla
-klo 18.00 Luento Myrkyn Nuorisoseuralla: Psyykkinen valmentautuminen
Lauantai
- klo 8.00 Nuorten hevosten klinikka maneesilla
- klo 11.00 Luento liittyen klinikkaan
- klo 13.00 Päivä päättyy
Perjantaina nuorisoseuralla pientä iltapurtavaa ja lauantaina lounas lisämaksusta (ilmoita erityisruokavaliostasi ilmoittautumisen yhteydessä). Varaa paikkasi: tuula.poyhia(at)ratsastus.fi.

Kevään seurakilpailuita

Seurakoulukisat Kauppilan maneesilla sunnuntaina 20.4. klo 12 alkaen.
Luokka 1 Harrasteluokan kouluohjelma, avoin kaikille
Luokka 2 Helppo C:1, avoin kaikille, Hevoshullu Powercup -seurakarsinta
Luokka 3 K.N. Special, avoin kaikille
- Ilmoittautuminen to 17.4. mennessä seuran puhelimeen 040-7030943 tai sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Talkooväen ilmoittautumiset samoin.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 7e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys tai green card.
- Hevoshullu Powercup -säännöt SRL:n sivuilla.
- Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä.

Seuraestekisat Myllykylän kentällä lauantaina 3.5. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Ristikko, arv. A.0.0
Luokka 2 40-50cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 3 60cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 4 70cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 5 80-90cm, arv. 367.2 (A2/A2)
- Ellei toisin mainita, luokat ovat avoimia ratsukoille, jotka ovat kuluvalla kaudella kilpailleet enintään 20cm korkeampia luokkia. Esim. ratsukko, joka on kisannut 80cm, saa osallistua 60cm ja isompiin luokkiin.
- Ilmoittautuminen ke 30.4. mennessä seuran puhelimeen 040-7030943 tai sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Talkooväen ilmoittautumiset samoin.
- Luokissa 1-3 enintään 3 starttia/hevonen, muuten enintään 2 starttia/hevonen.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 7e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +2e.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys tai green card.

Junnukerhon järjestämät Lastenkisat Laulajan Ratsutilalla lauantaina 24.5. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Tehtävärata, avoin 12-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 2 Ristikkoluokka, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 3 Helppo Ö, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 4 Perusmerkin kouluohjelma, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
- Ilmoittautuminen to 22.5. mennessä numeroon 046-8882727/ Anne-Mari.
- Lähtömaksu 6 euroa/luokka.
- Seurajäsenyyttä tai green cardia suositellaan, muttei pakollinen. Ratsastajan tulee itse huolehtia vakuutusturvastaan.
- Avustajan/taluttajan käyttö sallittu kaikissa luokissa.
- Enintään 3 starttia/hevonen, paitsi pelkkiä tehtäväluokkastartteja enintään 5/hevonen.
- Luokassa 1 palkintoina diplomit, muissa luokissa ruusukkeet. Lisäksi yllätyspalkintoja.
- Laulajan Ratsutilan nettisivut

Seurakoulukisat Myllykylän kentällä sunnuntaina 25.5. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Helppo Ö, avoin aloitteleville ratsukoille
Luokka 2 C-merkin kouluohjelma, avoin kaikille
Luokka 3 K.N. Special, avoin kaikille
- Ilmoittautuminen to 22.5. mennessä puh. 0400-660093/Marjo tai seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Talkooväen ilmoittautumiset samoin.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys tai green card.
- Luokassa 1 enintään 3 starttia/hevonen, muuten enintään 2 starttia/hevonen.

Tervetuloa kisaamaan! Kisakutsut KuRatin nettisivuilla.

Koulutusta seurojen nuorisovastaaville ja joukkueenjohtajille

Seurojen nuorisovastaaville ja joukkueenjohtajille ILMAINEN koulutus Vaasassa 16.4. ja Seinäjoella 7.5. Kaipaatteko lisää apuja toimintaa? Nyt tarjolla on koulutus seuran nuorisovastaaville = Harrastemanageri koulutuksesta lisäpotkua nuorisotoimintaan! Kaikki nuorisotoiminnasta kiinnostuneet reippaasti mukaan!

Harrastemanagerikoulutusten tavoitteena on selkeyttää harrastemanagerin roolia erityisesti jokaisen tehtävään ryhtyneen oman seuran tarpeiden näkökulmasta. Lisäksi tilaisuudessa vaihdetaan mielipiteitä, ideoita ja synnytetään yhteistyötä seurojen välillä.

Koulutusten yhteydessä managerit saavat Harrastemanagerin käsikirjan sekä T-paidan. Koulutukset ovat osallistujille maksuttomia!

Koulutus järjestetään Vaasassa Uimahallin kokoustilassa ke 16.4. klo 18.00 alkaen sekä Seinäjoella PLU:n toimistolla ke 7.5. klo 18.00 alkaen. Kouluttajana PLU:n kouluttaja Suvi Linjamäki. Ennakkoilmoittautuminen koulutukseen viimeistään viikkoa ennen koulutusta puh (06) 420 3000 tai heidi.salo(at)plu.fi. Lisää tietoa http://www.ratsastus.fi/pohjanmaa.

Horsebic - Ratsastusta ilman hevosta

Jumppakamppeet päälle ja salille hiomaan ratsastuksen saloja! Horsebic on ratsastuksen uusi opetusmetodi, joka on tarkoitettu tueksi ratsastuksen perinteiseen opettamiseen.

Lajin esittelytilaisuus torstaina 24.4. klo 19-20 Kuortaneella Urheiluopiston Liikuntahotellin voimistelusalissa (3. krs). Tilaisuus on MAKSUTON ja kaikille avoin.

Hevosurheilumessut Kauhajoella 24.5.

Kauhajoen Hevosurheilun kehittämisyhdistys (KeHys) järjestää hevosurheilumessut Kauhajoen maatalousoppilaitoksella lauantaina 24.5. klo 12.00-17.00. Messujen tarkoituksena on tuoda hevosurheilua ja sen eri muotoja tunnetuksi hevosharrastajille, "ammattilaisille" sekä ihan tavallisille ihmisille.

Messujen näytökset toteutetaan eri puolilla maatalousoppilaitoksen pihapiiriä kiertäen ns. Nonstoppina, eli sama näytös toistuu 2-3 kertaa messujen aukiolo aikana. Messuilla on lisäksi myyntipisteitä, tallien ja seurojen esittelypisteitä, pika-arpoja, hevostarvikkeiden kirpputori, jne. Lisätietoa: http://www.kauhajoki-kehys.net

SRL:n Kuntohaaste 2008

SRL:n Kuntohaastekilpailu on liiton jäsenseurojen jäsenille ja green cardilaisille avoin joukkuekilpailu. Joukkueissa on 5-10 edustajaa. Kilpailuun osallistuvat joukkueet tekevät kuntotestin kevään aikana toukokuun loppuun mennessä, kuntoilevat vähintään kolme kuukautta ja tekevät samanlaisen kuntotestin uudestaan kuntoilujakson lopussa.

Joukkueiden ilmoittautumisia otetaan vastaan toukokuun loppuun asti. Kilpailutulokset tulee palauttaa syyskuun loppuun mennessä. SRL:n Kuntotyöryhmä valitsee kilpailun voittajan kuntotestitulosten perusteella. Voittajajoukkue palkitaan aitiopäivällä Helsinki International Horse Showssa. Kilpailussa jaetaan myös muita palkintoja. Tervetuloa mukaan kohottamaan kuntoa ja pitämään hauskaa oman joukkueen kanssa!

Saadaanko KuRat-joukkue kasaan? Kiinnostuneet voivat ilmoittautua seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net huhtikuun loppuun mennessä.