Heinäkuun jäsentiedote
HYVÄ KURIKAN RATSASTAJIEN JÄSEN

Kuten nyt jo moneen kertaan on tullut todettua, sanotaan se nyt viellä kerran: uusi ratsastuskenttämme Myllykylässä valmis! Kentästä tuli hieno ja nyt siellä on mukavaa ja turvallista harrastaa ratsastusta. Kentän avajaistapahtuma pidettiin toukokuun lopussa ja muutamat seurakisatkin on jo kentällä käyty. Kentän pohja vaikuttaa oikein hyvältä ja on ollut mukavaa huomata, että seurakisamme on saaneet runsaasti osallistujia liikkeelle. Tänä kesänä on viellä paljon kisoja; tervetuloa tutustumaan kenttään kilpailijana tai katsojana. Talkooväkeä tarvitaan myös joka kisoihin. Jokaiselle halukkaalle varmasti löytyy joku sopiva tehtävä. Aikaisempaa kokemusta ei tarvita, vaan voit ihan rohkeasti ilmoittautua mukaan. Kentällä järjestetään tarpeen mukaan myös este- ja kouluvalmennuksia. Voit tukea seuran toimintaa myös osallistumalla varainhankintaprojektiimme myymällä wc-paperia ym tuotteita. Tässä jäsentiedotteessa lisäksi myös tietoa suositusta valokuvakilpailusta ja joukkuemestaruuksista.

Mukavaa hevoskesää kaikille jäsenillemme! toivottaa: johtokunta

VARAINHANKINTA

Haastamme nyt kaikki teidät jäsenet mukaan varainkeruu talkoisiin. Kenttäprojekti nieli suuren osan seuramme varoista ja jouduimme ottamaan sitä varten myös 10 000e pankkilainaa. Tavoitteena on saada laina mahdollisimman nopeasti maksettua, että voisimme taas keskittyä toiminnan jäsrjestämiseen ja jäsenten tukemiseen. Tähän tarvitsemme kuitenkin kaikkien Teidän apua. Voit osallistua talkoisiin helposti; myymällä ja ostamalla itse wc-paperit, konetiskiaineet ja pyykinpesuaineet ym kauttamme Pohjoismaiden paperitukusta. Tuotteet ovat laadukkaita ja hinta kilpailukykyinen.

Tämän viestin liitteenä on tiedote myytävistä tuotteista ja ennakkomyyntilista, johon voit kirjata ylös myymäsi tuotteet. Ennakkomyyntilista palautetaan postitse tai tiedot sähköpostilla 15.7 mennessä osoitteella Sanna Käkelä-Petäys, honkirämäkäntie 85, 61300 kurikka, tai posti@kurikanratsastajat.net . Tuotteiden toimitus on tästä n.1-2 viikon kuluttua.

Osallistumisesi on tärkeää: Jos jokainen seuramme jäsen myy 3 säkkiä wc-paperia, 2 purkkia konetiskiainetabletteja ja yhden 8 kg:n ämpärin pyykinpesuainetta on koko 10 000 euron laina maksussa!

SEURAKISOJA

Kurikan Ratsastajien Junnukerhon järjestämät Esteratsastuksen seurakilpailut Myllykylän kentällä keskiviikkona 7.7.2010 klo 18 alkaen.
Luokka 1 Ristikko/50/60cm, arv. A.0.0
Luokka 2 70/80/90cm, arv. 367.2 (A2/A2)

HUOM! Non stop -kisoissa on kaikille osallistujille yhteinen rataan tutustuminen 17.45-18.
- Ilmoittautumiset 5.7. mennessä sähköpostiin sirja.koski-laulaja@laulajanratsutila.fi tai soittamalla 050-3660830/Sirja.
- HUOM! Muista ilmoittautuessasi mainita, minkä korkeuden/ mitkä korkeudet hyppäät.
- Luokat ovat avoimia siten, että ratsukko voi kilpailla enintään 20cm pienemmässä luokassa, johon se on kuluvalla kaudella korkeimmillaan osallistunut. Esim. 80cm-luokkaan osallistunut ratsukko saa kilpailla 60cm ja suuremmissa luokissa. SRL:n säännöistä poiketen ratsukko voi hypätä samassa luokassa useamman estekorkeuden. Ilmoita siis luokan lisäksi estekorkeus/korkeudet.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5e/luokka, muut 10e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +4e.
- Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla).
- Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.

Kouluratsastuksen seurakilpailut Myllykylän kentällä su 18.7. klo.12 alkaen
Luokka 1 Harrasteluokan kouluohjelma, avoin kaikille
Luokka 2 Tutustumisluokan kouluohjelma, avoin kaikille
Luokka 3 Helppo B:0, avoin kaikille
Luokka 4 Helppo A:0, avoin kaikille

- Ilmoittautumiset 8.-15.7. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 10e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys, joka on tarvittaessa pystyttävä todistamaan (jäsenkortti).
-Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa. Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin. Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä, asialliset kannalliset kengät, kannukset ja hanskat pakolliset). Raipan suhteen noudatetaan SRL:n sääntöjä.
- Enintään enintään 2 starttia/hevonen.
- Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin ti 13.7. mennessä.

Esteratsastuksen seurakilpailut Myllykylän kentällä su 25.7. klo.11 alkaen
Luokka 1 50 cm, arv. A.1.0
Luokka 2 60-70 cm, arv. 367,2 (A2/A2)
Luokka 3 80 cm, arv. 367,2 (A2/A2)
Luokka 4 90 cm tai isompi, arv. 367,2 (A2/A2)

*Ilmoittautumiset 15.-22.7. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
*Luokat ovat avoimia siten, että ratsukko voi kilpailla enintään 20cm pienemmässä luokassa, johon se on kuluvalla kaudella korkeimmillaan osallistunut. Esim. 80cm-luokkaan osallistunut ratsukko saa kilpailla 60cm ja suuremmissa luokissa.
*Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 10e/luokka.
Jälki-ilmoittautuminen +4e.
*Kaikissa luokissa enintään 2 starttia/ hevonen. *Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
*Palkintoina ruusukkeet.
*Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään ti 20.7.

Tulossa elokuussa:

Seurakoulukisat Myllykylässä 8.8. klo 12.00
Luokka 1 Perusmerkki
Luokka 2 C-merkki
Luokka 3 B-merkki
Luokka 4 A-merkki

Seuraestekisat Myllykylässä 29.8. klo 11.00
Luokka 1 50-60cm 367.2
Luokka 2 70-80cm 367.2
Luokka 3 90cm isompi 367.2

Hevosten Match Show Laulajan Ratsutilalla 22.8.

Tervetuloa kilpailemaan Myllykylän uusitulle hienolle ratsastuskentälle!!

VALOKUVAKILPAILU

Ratsastajat järjestää tänäkin vuonna jäsenilleen valokuvauskilpailun, johon sinunkin kannattaa osallistua! Kilpailuun osallistuvista kuvista kootaan kalenteri vuodelle 2011. Toivomme runsasta osanottoa ja monipuolisia kuvia esim. kisakentiltä, kesälaitumilta ja arkisesta aherruksesta. Kilpailuun voit osallistua enintään kolmella hevosaiheisella valokuvalla. Kuvia otetaan vastaan elokuun ajan seuran sähköpostiin posti@kurikanratsastajat.net, mutta nyt jo kannattaa lähteä kuvamaan! Kolme parasta kuvaa palkitaan!

VALMENNUKSIA

Myllykylän kentällä järjestetään kysynnän mukaan koulu- ja este valmennuksia. Valmennuksista voit kysellä Henna Rankilalta p. 044-3419636, hennarankila@luukku.com

JOUKKUEMESTARUUSKISAT

Pohjanmaan alueen joukkuemestaruus esteratsastuksessa ratkotaan Ylistarossa 7.8. Kouluratsastuksen osalta aika ja paikka ovat vielä avoinna, mutta niistä informoidaan kun ne selviävät. Saadaanko kasaan KuRat-joukkue molempiin lajeihin? Esteratsastuksessa joukkuemestaruuskisaan kuuluvat osakilpailut korkeuksissa 90cm-110cm sekä kouluratsastuksessa tasolla helppo B-A. Säännöt Pohjanmaan Ratsastusjaoston sivuilla. Kurikan Ratsastajat maksaa osallistujien lähtömaksun joukkuemestaruusluokassa. Joukkuepaikasta kiinnostuneet, ilmoittautukaa Hennalle (hennarankila@luukku.com) hyvissä ajoin ennen kilpailuja. Mikäli kiinnostuneita on enemmän kuin paikkoja, johtokunta nimeää joukkueet tulosten (ensisijaisesti aluekisat) perusteella.