Heinäkuun jäsentiedote

- seurakisakutsuja
- aikuisratsastajien mestaruuskisat 1.8
- koulu- ja esteratsastuksen joukkuemestaruudet
- osallistu videokisaan
- Piia Pantsun valmennus
- hevostapahtuma v.2010
- kenttäprojekti

Seurakisoja

Kouluratsastuksen seurakilpailut Kauhajoella Tommin tallilla sunnuntaina 19.7. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Anu Rannon Helppo Ö, avoin aloitteleville ratsukoille, jotka eivät osallistu muihin luokkiin
Luokka 2 C-merkin kouluohjelma, avoin aluetasolla kilpailemattomille ratsukoille
Luokka 3 K.N.Special, avoin kaikille
Luokka 4 Helppo B:1
Ilmoittautumiset 9.-16.7. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
Ratsastettavista ohjelmista käytetään aina SRL:n sivuilta löytyvää versiota. Anu Rannon helppo Ö löytyy osoitteesta www.kurikanratsastajat.net/lomakkeet.html
Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa. Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin. Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä, asialliset kannalliset kengät ja hanskat pakolliset). Luokassa 1 kannukset eivät ole pakolliset, raipan suhteen noudatetaan SRL:n sääntöjä.
Palkintoina ruusukkeet.
Tommin tallin osoite on Kainaston keskustie 149, Kainasto. Ajo-ohje Kurikasta: aja kantatie 67:ää Kauhajoen Kainastolle asti. Hieman Kainaston Onnelan jälkeen (keltainen talo vasemmalla) käänny vasemmalle Kainaston keskustielle, viittojen Kainasto/ Kokonkylä mukaan. Jatka noin 1,5km ja käänny oikealle tallin pihaan. Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään su 12.7. Kilpailujen vastuuhenkilö Kirsti Mäki-Paavola.

Esteratsastuksen seurakilpailut Kauhajoella Tommin tallilla keskiviikkona 5.8. klo 18 alkaen. HUOM! Non stop -kisoissa on kaikille osallistujille yhteinen rataan tutustuminen 17.45-18, ratakökkä klo 17.
Luokka 1 Ristikko/50/60cm, arv. A.0.0
Luokka 2 70/80/90cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Ilmoittautumiset 26.7.-2.8. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. HUOM! Muista ilmoittautuessasi mainita, minkä korkeuden/ mitkä korkeudet hyppäät. Luokat ovat avoimia siten, että ratsukko voi kilpailla enintään 20cm pienemmässä luokassa, johon se on kuluvalla kaudella korkeimmillaan osallistunut. Esim. 80cm-luokkaan osallistunut ratsukko saa kilpailla 60cm ja suuremmissa luokissa. SRL:n säännöistä poiketen ratsukko voi hypätä samassa luokassa useamman estekorkeuden. Ilmoita siis luokan lisäksi estekorkeus/korkeudet.
Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +4e.
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Palkintoina ruusukkeet.
Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään ke 29.7. Kilpailujen vastuuhenkilö on Janni Yli-Vainio. Tervetuloa!

Aikuisratsastajien mestaruuskilpailut 1.8. Seinäjoella

Pohjanmaalla järjestetään tänä vuonna alueen mestaruuskisat myös aikuisratsastajille. Alaikäraja on 35 vuotta, lajeina koulu- ja esteratsastus. Aikuisratsastajien mestaruuskisoissa kisataan tosissaan mutta ei totisesti! Leikkimielisessä kisassa tärkeintä on illanvietto ja yhdessäolo. Kilpailut järjestetään Koivusalon tallilla 1.8. HUOM! Muuttunut päivä.
Pohjanmaan Ratsastusjaoston harrastevastaava Helena Liukkonen kannustaa kaikkia aikuisratsastajia tulemaan rohkeasti mukaan kisatapahtumaan.
- Ratsastuksenopettajat, innostakaa ja kannustakaa oppilaitanne lähtemään rohkeasti mukaan. Tehdään tästä perinne, hän toivoo.
Aikuisratsastajien mestaruuskisan säännöt voi lukea Pohjanmaan Ratsastusjaoston nettisivuilta materiaalisalkusta. Estekorkeus mestaruuskilpailussa on 50cm. Yhteismestaruuden voittaja palkitaan hemmottelulahjakortilla.
Aikuismestaruuksista voi kysellä tarkemmin Helenalta, puh. 040-5284481 ja e-mail helena.liukkonen(at)netikka.fi.

Koulu- ja esteratsastuksen joukkuemestaruuskisat

Pohjanmaan alueen joukkuemestaruus esteratsastuksessa ratkotaan Ylistarossa 9.8. ja kouluratsastuksen joukkuemestaruus Pietarsaaressa 5.9. Saadaanko kasaan KuRat-joukkue molempiin lajeihin? Esteratsastuksessa joukkuemestaruuskisaan kuuluvat osakilpailut korkeuksissa 90cm-110cm sekä kouluratsastuksessa tasolla helppo B-A. Säännöt Pohjanmaan Ratsastusjaoston sivuilla.
Kurikan Ratsastajat maksaa osallistujien lähtömaksun joukkuemestaruusluokassa. Joukkuepaikasta kiinnostuneet, ilmoittautukaa Mapelle (maria.rikala(at)netikka.fi) hyvissä ajoin ennen kilpailuja. Mikäli kiinnostuneita on enemmän kuin paikkoja, johtokunta nimeää joukkueet tulosten (ensisijaisesti aluekisat) perusteella.

Osallistu videokisaan!

Pohjanmaan Ratsastusjaosto järjestää videokilpailun, jonka aiheena on "Hauskat hevosvideot - Älä tee näin". Kilpailuun voivat osallistua Pohjanmaan alueen seurojen jäsenet ja jäsentallien green cardilaiset. Kukin osallistuja voi lähettää kilpailuun enintään kolme kuvaamaansa videota.
Kisaan osallistuvat videot tulee lähettää 31.8. mennessä CD:llä osoitteeseen Maria Rikala, Jyräntie 128, 61300 Kurikka. Muista mainita kuvaajan nimi ja yhteystiedot.
Pohjanmaan Ratsastusjaostolla on oikeus käyttää kilpailuun osallistuvia videoita vapaasti omissa julkaisuissaan ja tilaisuuksissaan. Videokisan voittaja saa palkinnoksi Helsinki Horse Show -liput kahdelle ja opastetun tutustumiskierroksen kulissien taakse.

Piia Pantsun valmennus Myrkyssä

Piia Pantsu saapuu kesällä jälleen Myrkkyyn valmentamaan, mutta ajankohta on muuttunut heinäkuun lopusta elokuun alkuun. Pantsun valmennus on tämän hetkisen tiedon mukaan 4.-5.8. Lisätietoja Nina Grankvist, nina.grankvist(at)pp.inet.fi.

Ilmoittaudu Hevostapahtuma 2010-projektiryhmään

Täti harrastevastaava on aloottanu opiskelut tapahtumantuottajakurssilla ja nyt tarttis muutaman idearikkahan ja aikaansaavan seuralaasen apua! Suunnitteella olis hieno hevoostapahtuma syksylle 2010 yhyres hevoosystävien kans. Tapahtumapaikkana Myllykylän (uus hieno) kenttä ja käräjävuoren alue.
Tiimin kasaaminen ja tapahtuman pohojustaminen pitääs alootella jo pikkuhiljaa jotta innokaaren ilimoottautumisia otettaas vastahan mieluusti heinäkuun loppuhun mennes osootteesehen j.yli-vainio(at)hotmail.com tai puhelimella 0407389269. Mukahan "projektiryhymähän" pääsöö pari innokasta. Lähempänä tapahtumaa sitte löytyy hommaa varmasti kaikille isoolle ja pienille apulaasille =)

Kenttäprojekti

Käräjäkenttä hankkeessa on edetty hyvää vauhtia, vaikka kökkäkutsuja ei juuri sähköpostitse ole kuulunutkaan. Työt tulee vastaan niin lyhyellä varoitusajalla, että sähköpostilla tiedottaminen ei ole onnistunut, joten porukkaa on hätyytetty paikalle puhelimitse. Jos oot innokas osallistumaan lyhyelläkin varoitusajalla, laita tietoa vaikka tekstarilla Sannalle puh. 040-7459360.
Vanhan kentän salaojat todettiin täysin toimiviksi, eikä uusille salaojille ollut tarvetta, niinpä pohjamaan muotoilun jälkeen päästiin levittämään mursketta suodatinkankaiden päälle. Kaadotkin on laitettu kohdilleen ja seuraavaksi vaan pintamaata päälle. Ja eiköhän sitä varastorakennustakin päästä pian värkkäilemään :). Vanhan mökin kunnostustakin voisi pian ruveta miettimään. Oliskohan jollakin mahdollisesti jäänyt nurkkiin lojumaan ylimääräistä maalia, lattiamattoa tai muita käyttökelpoisia sisustustarvikkeita? Lahjoituksia otetaan vastaan.