Heinäkuun jäsentiedote
Koulu- ja esteratsastuksen joukkuemestaruuskisat

Pohjanmaan alueen joukkuemestaruus esteratsastuksessa ratkotaan Seinäjoella 27.7. ja kouluratsastuksen joukkuemestaruus Uudessakaarlepyyssä 10.8. Saadaanko kasaan KuRat-joukkue molempiin lajeihin? Esteratsastuksessa joukkuemestaruuskisaan kuuluvat osakilpailut korkeuksissa 90cm-110cm sekä kouluratsastuksessa tasolla helppo B-A. Säännöt Pohjanmaan Ratsastusjaoston sivuilla. Vielä tarvittaisiin kilpailijoita mm. 90cm ja helppo B-luokkiin.

Kurikan Ratsastajat maksaa osallistujien lähtömaksun joukkuemestaruusluokassa. Joukkuepaikasta kiinnostuneet, ilmoittautukaa Mapelle (maria.rikala(at)netikka.fi). Mikäli kiinnostuneita on enemmän kuin paikkoja, johtokunta nimeää joukkueet tulosten (ensisijaisesti aluekisat) perusteella. Estekisoihin tulee ilmoittautua 20.7. mennessä ja koulukisoihin 31.7. mennessä. Lisätietoja Mapelta, tarvittaessa voidaan järjestää kimppakyytejä.

Hevosten ja ponien match show

Tervetuloa Kurikan Ratsastajien junnukerhon järjestämään Match Showhun Myllykylän ratsastuskentälle lauantaina 26.7.2008 klo 12 alkaen.
Luokka I varsat 1-2v
Luokka II ponit
Luokka III suomenhevoset
Luokka IV muut
- Ilmoittautuminen keskiviikkoon 23.7.2008 mennessä Anne-Marille 0400 108282. Ilmoita hevosen nimi, sukupuoli, syntymävuosi, rotu, isä, emä, omistaja ja esittäjä.
- Osallistumismaksu 7 euroa/ hevonen.
- Hevoset esitetään suitsittuina, paitsi enintään vuoden vanhat varsat voi esittää riimussa.
- Esittäjällä tulee olla kypärä.
- Leikkimielinen näyttely on avoin kaikille hevosille ja poneille rotuun katsomatta. Rekisteri- tai rokotustodistusta ei tarvita.

Ideakilpailu!

Seuran toiminnan kehittämiseksi kaipaamme jäsenten apua, ja niinpä järjestämme ideakilpailun! Mieti, miten kehittäisit seuratoimintaa ja kerro ideastasi mahdollisimman tarkasti. Ideat voivat liittyä esimerkiksi tapahtumiin, koulutuksiin, toimintatapoihin jne. Arvioinnissa kiinnitetään huomiota mm. siihen, miten hyvin idea palvelee mahdollisimman laajaa jäsenistöä. Kannattaa myös huomioida, että rahaa on käytettävissä sen verran kuin talkootyöllä keräämme. Eli mikäli ideasta aiheutuu huomattavia kustannuksia, kannattaa kertoa, miten toteuttaminen rahoitettaisiin.

Lähetä ideasi seuran sähköpostiin (posti(at)kurikanratsastajat.net) 31.8. mennessä. Voittaja palkintaan 50 euron lahjakortilla vapaavalinnaiseen kurikkalaiseen hevosalan yritykseen. Hyviä ideoita pyritään tietenkin myös toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan!

Tutustumispäivät

Seuran jäsenmäärä on ilahduttavasti kasvanut tänä vuonna jo yli puolitoistakertaiseksi viime vuoteen verrattuna. Niinpä järjestämmekin tutustumispäiviä kurikkalaisille talleille ja mahdollisesti myös muihin hevosalan yrityksiin ja yhteisöihin. Tutustumiskohteet päättävät itse ajankohdan ja ohjelman, KuRat tarjoaa tilaisuuksiin kahvit ja esitteitä seuran toiminnasta. Lisää tietoa tulossa myöhemmin, seuraa sähköpostiasi ja seuran nettisivuja!

Kenttäblogi

Myllykylän ratsastuskentän parannusprojekti on käynnistynyt! Kenttähankkeen edistymistä voi seurata nettisivuilta uuden kenttäblogin avulla. Ideat, ehdotukset, mielipiteet, kommentit ja erityisesti talkooapu ovat erittäin tervetulleita! Yhteyttä voi ottaa seuran sähköpostiin (posti(at)kurikanratsastajat.net) tai suoraan johtokunnalle.

Uusi talkoojärjestelmä

Kilpailujen ja tapahtumien talkooväeksi ilmoittautuminen uudistuu! Kokeilemme ottaa käyttöön leipomisvuorolistan tapaisen listan, johon talkoovuorot varataan viimeistään viikkoa ennen kisoja. Nettisivuille tulee kaksi talkoolistaa. Toiseen merkitään jäsenten tekemät talkoopäivät ja toiseen tulee lista tulevista tapahtumista ja tarvittavasta talkootyöstä. Jälkimmäisestä voi varata talkoovuoroja leipomislistan tapaan ilmoittamalla siitä Mapelle (maria.rikala(at)netikka.fi).

Listat otetaan käyttöön elokuun kisoista lähtien ja ne tulevat lähiaikoina nettisivuille arkistoon http://www.kurikanratsastajat.net/lomakkeet.html. HUOM! Alkuvuoden tapahtumista puuttuu paljon talkoolaisia. Mikäli nimesi puuttuu listalla, ilmoita Mapelle puuttuvat talkoopäiväsi.

Elocup - yhdistetty kilpailu este- ja kouluratsastuksessa

Elokuussa järjestetään este- ja kouluratsastuksen yhdistetty kilpailu Elocup 23.-24.8. Esteosuus ratsastetaan 23.8. ja koulu 24.8. Aluetasolla kilpailemattomat ratsastavat osakilpailut tasolla 60cm ja helppo C sekä aluetasolla kilpailleet tasolla 80cm ja helppo B. Rajaus on lajikohtainen, eli jos ratsukko on kilpaillut aluetasolla kouluratsastuksessa mutta ei esteillä, hän osallistuu esteillä luokkaan 60cm ja koulussa luokkaan helppo B.

Säännöt: Ratsukoiden osakilpailujen tulosjärjestykset lasketaan yhteen siten, että voittaja saa yhden sijalukupisteen, toiseksi tullut kaksi jne... Yhteenlasketut sijalukupisteet (koulu + este) ratkaisevat lopullisen sijoituksen. (esim. koulu 3 + este 2 = 5 pistettä) Pienimmät sijalukupisteet saanut ratsukko on Elocupin voittaja. Jos useammalla ratsukolla on samat sijalukupisteet, niin kouluratsastuksen tulos ratsaisee sijoituksen. (Esim. Anni Ahkera koulu2 + este3 = 5 sijalukupistettä, Tiina Tomera koulu3 + este2 =5 sijalukupistettä. Anni Ahkera voittaa, sillä sijoittui kouluratsastuksessa paremmin).

Elocupissa on hyvät palkinnot parhaille ratsukoille, joten kannattaa osallistua!

Heppakuvakisa

Kurikan Ratsastajat järjestää tänäkin vuonna jäsenilleen valokuvauskilpailun, johon sinunkin kannattaa osallistua! Kuvia julkaistaan seuran nettisivuilla ja kuvista kootaan kalenteri vuodelle 2009. Toivomme runsasta osanottoa ja monipuolisia kuvia esim. kisakentiltä, kesälaitumilta ja arkisesta aherruksesta.

Kilpailuaika alkaa heti ja jatkuu elokuun loppuun. Kilpailuun voit osallistua enintään kolmella hevosaiheisella valokuvalla. Kuvia voit lähettää enemmänkin, mutta merkitse selkeästi, mitkä kuvat osallistuvat kilpailuun. Voit kirjoittaa kuvaan kuvatekstin tai antaa kuvalle nimen. Tuomarina toimii Tanja Koivisto.

Kilpailun kolme parasta palkitaan seuraavasti: I palkinto 80 euron lahjakortti, II palkinto 50 euron lahjakortti ja III palkinto 30 euron lahjakortti valinnan mukaan joko Kauppilan varustemyymälään tai johonkin kurikkalaiseen rehukauppaan. Lisäksi kunniamaininnan saaville kuville on luvassa esinepalkintoja.

Kuvat voi lähettää ensisijaisesti sähköisesti osoitteeseen posti(at)kurikanratsastajat.net. Jos kuvat eivät ole digitaalisessa muodossa, paperikuvat lähetetään 31.8. mennessä Anne-Mari Kalemaalle, Syväojantie 254, 61300 Kurikka.

Ideoita ja onnea kilpailuun!

Retkiä tulossa!

Kurikan Ratsastajat suunnittelee retkiä syksyn hevostapahtumiin. Junnukerho on menossa Helsinki Horse Showhun lauantaina ja mahdollisesti mukaan mahtuu muitakin. Retkestä tiedotetaan lisää lähempänä tapahtumaa. Muita mahdollisia retkikohteita ovat Suomenhevosten kuninkaalliset Ypäjällä (retkeä mietitty sunnuntaille 7.9.) ja Kyra Kyrklundin klinikka Helsingissä 12.-13.9. Jos olet kiinnostunut osallistumaan retkille, niin ilmoita seuran sähköpostiin, mihin tapahtumaan haluaisit. Retket suunnitellaan jäsenten toiveiden ja kiinnostuksen mukaan.

Varaa leipomisvuorosi

Kisakaudella tarvitaan taas jäsenten, varsinkin kisaajien ja valmennusten kulukorvausta hakevien panosta kanttiinin antimiin. Varaa oma leipomisvuorosi kesän kisoista Mapelta, maria.rikala(at)netikka.fi. Leipomisvuorolistaan tehdyt varaukset voi tarkistaa arkistosta löytyvästä listasta.

Tulevia seurakilpailuita

Junnukerhon järjestämät Lastenkisat Laulajan ratsutilalla sunnuntaina 10.8. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Tehtävärata, avoin 12-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 2 Ristikkoluokka, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 3 Anu Rannon helppo Ö, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
Luokka 4 Harrasteluokan kouluohjelma, avoin 16-vuotiaille ja nuoremmille ratsastajille
- Ilmoittautuminen to 7.8. mennessä numeroon 046-8882727/ Anne-Mari.
- Lähtömaksu 6 euroa/luokka.
- Seurajäsenyyttä tai green cardia suositellaan, muttei pakollinen. Ratsastajan tulee itse huolehtia vakuutusturvastaan.
- Avustajan/taluttajan käyttö sallittu kaikissa luokissa.
- Enintään 3 starttia/hevonen, paitsi pelkkiä tehtäväluokkastartteja enintään 5/hevonen.
- Luokassa 1 palkintoina diplomit, muissa luokissa ruusukkeet. Lisäksi yllätyspalkintoja.

Seuraestekisat Myllykylän kentällä lauantaina 23.8. klo 11 alkaen.
Luokka 1 40-50cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 2 60cm, arv. 367.2 (A2/A2) Elocup-esteosuus aluetasolla kilpailemattomille ratsukoille
Luokka 3 70cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 4 80cm, arv. 367.2 (A2/A2) Elocup-esteosuus aluetasolla kilpailleille ratsukoille
- Ellei toisin mainita, luokat ovat avoimia ratsukoille, jotka ovat kuluvalla kaudella kilpailleet enintään 20cm korkeampia luokkia. Esim. ratsukko, joka on kisannut 80cm, saa osallistua 60cm ja isompiin luokkiin.
- Ilmoittautuminen ke 20.8. mennessä seuran puhelimeen 040-7030943 tai sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Muista mainita, mikäli ratsastat ponilla! Mainitse, mikäli osallistut Elocupiin.
- Luokissa 1-2 enintään 3 starttia/hevonen, muuten enintään 2 starttia/hevonen.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 7e/luokka.
Jälki-ilmoittautuminen +2e.
- Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys, joka on tarvittaessa pystyttävä todistamaan (jäsenkortti).
- Kilpailuissa noudatetaan SRL:n sääntöjä, ellei kutsussa toisin mainita. Hevosten rokottamista SRL:n sääntöjen mukaan suositellaan. Vuoden 2009 alusta lähtien rokotustodistus on esitettävä kansliassa.
- Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä.

Seurakoulukisat Myllykylän kentällä sunnuntaina 24.8. klo 11 alkaen.
Luokka 1 Harrasteluokan kouluohjelma, avoin aluetasolla kilpailemattomille ratsukoille
Luokka 2 Helppo C:2, avoin kaikille, Elocup-kouluosuus aluetasolla kilpailemattomille ratsukoille
Luokka 3 K.N. Special, avoin kaikille, Elocup-kouluosuus aluetasolla kilpailleille ratsukoille
- Ilmoittautuminen ke 20.8. mennessä seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Mainitse, mikäli osallistut Elocupiin.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 7e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
- Enintään enintään 2 starttia/hevonen.

Seuraestekisat Myllykylän kentällä sunnuntaina 21.9. klo 11 alkaen.
Luokka 1 40cm, arv. 367.2 (A2/A2) pikkujunnujen seuramestaruus
Luokka 2 50-60cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 3 70cm, arv. 367.2 (A2/A2)
Luokka 4 70/80cm, arv. 367.2 (A2/A2) junioreiden ja senioreiden seuramestaruus
Luokka 5 90cm, arv. 367.2 (A2/A2)
- Juniorit ja seniorit kilpailevat seuramestaruudesta luokassa 4 siten, että aluetasolla kilpailemattomat ratsukot hyppäävät 70cm luokan alussa. Aluetasolla kilpailleet hyppäävät 80cm, samoin kaikki muut ratsukot kuin seuramestaruudesta kisaavat.
- Ilmoittautuminen to 18.9. mennessä seuran puhelimeen 040-7030943 tai sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Muista mainita, mikäli ratsastat ponilla!
- Luokissa 1-2 enintään 3 starttia/hevonen, muuten enintään 2 starttia/hevonen.
- Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 7e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +2e.

Seurakoulukisat Myllykylän kentällä sunnuntaina 29.9. klo 11 alkaen.
Luokka 1 JaRan startti, avoin aloitteleville ratsukoille, pikkujunnujen seuramestaruus
Luokka 2 C-merkin kouluohjelma, avoin kaikille, junioreiden ja senioreiden seuramestaruus
Luokka 3 Helppo B:0, avoin kaikille, junioreiden ja senioreiden seuramestaruus
- Ilmoittautuminen to 26.9. mennessä seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
- Junioreiden ja senioreiden seuramestaruus ratkaistaan luokissa 2 ja 3 siten, että aluetasolla kilpailemattomat ratsukot kilpailevat mestaruudesta luokassa 2 ja aluetasolla kilpailleet luokassa 3.
- Enintään enintään 2 starttia/hevonen.

Jäsenet voivat halutessaan järjestää enemmänkin seurakilpailuja, lisätietoja ja ohjeita saa johtokunnalta. Kilpailujen tulee olla SRL:n sääntöjen mukaiset. Kilpailukutsut tarkistaa Maria Rikala (maria.rikala(at)netikka.fi).

Tervetuloa kisaamaan! Kisakutsut KuRatin nettisivuilla.