Elokuun jäsentiedote

- Joukkuemestaruudet
- Osallistu heppakuvakisaan 23.8. mennessä!
- Hevosten Match Show 29.8.
- Lastenkisat 6.9.
- Seuramestaruuskutsut
- Pohjanmaan ratsastusjaoston videokisa käynnissä

Kisoja

Koulu-ja esteratsastuksen joukkuemestaruuskisat
Pohjanmaan alueen joukkuemestaruus esteratsastuksessa ratkotaan Ylistarossa 9.8.
KuRat-joukkue:
Eerika Peltonen - Windy Twinkle 90cm
Emma Peltonen - Miss Monty 90cm
Maria Rikala - Claudia II 100cm
Tiia Koskela - Vivaldi 110cm
Tsemppiä tytöille ja paikalle toivotaan myös paljon KuRattilaisia kannustamaan!

Kouluratsastuksen joukkuemestaruus ratsastetaan Pietarsaaressa 5.9. Ilmoita Mapelle pikimmiten, jos olet kiinnostunut joukkuepaikasta! (maria.rikala(at)netikka.fi)

Heppakuvakisa
Kurikan Ratsastajat järjestää tänäkin vuonna jäsenilleen valokuvauskilpailun, johon sinunkin kannattaa osallistua! Kilpailuun osallistuvista kuvista kootaan kalenteri vuodelle 2010. Toivomme runsasta osanottoa ja monipuolisia kuvia esim. kisakentiltä, kesälaitumilta ja arkisesta aherruksesta.
Kisaan osallistuvat kuvat on lähetettävä su 23.8.2009 mennessä digitaalisesti Kristiinalle osoitteella kripe(at)kauhajoki.fi. Kilpailuun voit osallistua enintään kolmella hevosaiheisella valokuvalla. Kuvia voit lähettää enemmänkin kalenteria varten, mutta merkitse selkeästi, mitkä kuvat osallistuvat kilpailuun. Voit kirjoittaa kuvaan kuvatekstin tai antaa kuvalle nimen. Tuomarina toimii Anneli Heikkilä. Kilpailun kolme parasta palkitaan seuraavasti: I palkinto 50 euron lahjakortti, II palkinto 30 euron lahjakortti ja III palkinto 20 euron lahjakortti valinnan mukaan joko Kauppilan varustemyymälään tai johonkin kurikkalaiseen rehukauppaan. Ideoita ja onnea kilpailuun!

Hevosten Match Show la 29.8 Kurikan yhteiskoulun B-kentällä klo 12 alkaen.
Luokka 1 Ponit
Luokka 2 Varsat 1-3v.
Luokka 3 Suomenhevoset
Luokka 4 Muut
Ilmoittautumiset viimeistään to 27.8 sähköpostitse harri.kytola(at)luukku.com tai tekstiviestinä numeroon 0504076508 /Harri.
Huom! Ilmoittautumisen yhteydessä on ilmoitettava hevosen nimi, synt. vuosi, rotu, sukupuoli, sekä omistajan ja esittäjän nimet.
Osallistumismaksu 8e/hevonen, ei jälki-ilmoittautumisia.
Kaikilla hevosten esittäjillä on hevosta esitettäessä kypäräpakko!
Hevosten on oltava suitsitettuina tapahtumapaikalla.
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja.
Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Kilpailupaikalla on kanttiini

Lastenkisat su 6.9 Laulajan Ratsutilalla klo 12 alkaen.
Luokka 1 Tehtävärata
Luokka 2 Ristikkoluokka
Luokka 3 Helppo Ö (ohjelma löytyy KuRat:n internetsivustolta)
Luokka 4 Harrasteluokan kouluohjelma
Ilmoittautumiset viimeistään pe 4.9 sähköpostitse harri.kytola(at)luukku.com tai puhelimitse numeroon 0504076508 /Harri.
Lähtömaksut 7e/luokka. Jälki-ilmoittautuminen +2e.
Seurajäsenyyttä tai green cardia suositellaan.
Luokassa 1 max. 5 lähtöä/hevonen, luokissa 2-4 max. 3 lähtöä/hevonen.
Ratsastajien yläikäraja 16 vuotta.
Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja.
Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Kilpailupaikalla on kanttiini!
Huom! Kilpailuissa säävaraus! Mikäli olet epävarma kilpailujen toteutumisesta, varmista asia kilpailuja edeltävänä päivänä Harrilta em. numerosta.

Kouluratsastuksen seurakilpailut Kauppilan tallilla sunnuntaina 20.9. klo 11 alkaen. Kilpailut ovat Kurikan Ratsastajien seuramestaruuskilpailut.
Luokka 1 Anu Rannon Helppo Ö, avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 2 Helppo C, tutustumisluokan kouluohjelma (rata A), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 3 Helppo B:3, avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Ilmoittautumiset 10.-17.9. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net.
Ratsastettavista ohjelmista käytetään aina SRL:n sivuilta löytyvää versiota. Anu Rannon helppo Ö löytyy arkiston lomakkeista.
Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Ei jälki-ilmoittautumisia.
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia.
Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa. Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin.
Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä, asialliset kannalliset kengät ja hanskat pakolliset). Luokassa 1 kannukset eivät ole pakolliset, raipan suhteen noudatetaan SRL:n sääntöjä. Seuramestaruuskisa: Pikkujunnumestaruudesta voivat kisata luokassa 1 enintään 12-vuotiaat ratsastajat, mikäli ratsukko ei ole kilpaillut aluetasolla. Aluetasolla kisanneet osallistuvat junioreiden sarjaan. Junioreiden ja senioreiden mestaruus ratkaistaan luokissa 2 ja 3 siten, että aluetasolla kuluvalla ja edellisellä kaudella kisaamattomien mestaruusohjelma on helppo C ja aluetasolla kisanneiden helppo B. Mestaruustulos määräytyy saavutetun tulosprosentin perusteella. Palkintoina ruusukkeet. Seuramestaruusmitalit jaetaan myöhemmin järjestettävässä palkitsemistilaisuudessa.
Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään su 13.9. Kilpailujen vastuuhenkilö on Tiina Ahola. Tervetuloa!

Esteratsastuksen seurakilpailut Kauppilan tallilla sunnuntaina 27.9. klo 11 alkaen. Kilpailut ovat Kurikan Ratsastajien seuramestaruuskilpailut.
Luokka 1 40cm, arv. 367.2 (A2/A2), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 2 50/70cm, arv. 367.2 (A2/A2), avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Luokka 3 60/80cm, arv. 367.2 (A2/A2) avoin KuRat-jäsenille ja Kauppilan tallin väelle
Ilmoittautumiset 17-24.9. välisenä aikana seuran sähköpostiin posti(at)kurikanratsastajat.net. Lähtömaksu KuRat-jäsenet 5 euroa/luokka, muut 8e/luokka. Jälki ilmoittautuminen +4e
Luokassa 1 enintään 3 starttia/ hevonen, muuten enintään 2 starttia. Osallistujilta vaaditaan seurajäsenyys (tarvittaessa todistettava jäsenkortilla tai jäsenmaksun kuitilla). Hevosten tulee olla SRL:n sääntöjen mukaisesti rokotettuja. Rokotustodistukset esitetään kansliassa.
Kilpailuissa noudatetaan SRL:n kilpailusääntöjä soveltuvin osin.
Ratsastajalle riittää siisti ratsastusasu (kypärä, asialliset kannalliset kengät ja hanskat pakolliset). Raipan suhteen noudatetaan SRL:n sääntöjä. Seuramestaruuskisa: Pikkujunnumestaruudesta voivat kisata luokassa 1 enintään 12-vuotiaat ratsastajat, mikäli ratsukko ei ole kilpaillut aluetasolla. Aluetasolla kisanneet osallistuvat junioreiden sarjaan. Junioreiden ja senioreiden mestaruus ratkaistaan luokassa 3 siten, että aluetasolla kuluvalla ja edellisellä kaudella kisaamattomien esekorkeus on 60cm ja aluetasolla kisanneiden 80cm. Palkintoina ruusukkeet. Seuramestaruusmitalit jaetaan myöhemmin järjestettävässä palkitsemistilaisuudessa.
Huom! Kilpailut järjestetään, mikäli ratsastajia ja talkooväkeä ilmoittautuu riittävästi määräaikaan mennessä. Talkooväen ilmoittautumiset seuran sähköpostiin viimeistään 20.9. Kilpailujen vastuuhenkilö on Maria Rikala. Tervetuloa!

Osallistu videokisaan!
Pohjanmaan Ratsastusjaosto järjestää videokilpailun, jonka aiheena on "Hauskat hevosvideot - Älä tee näin". Kilpailuun voivat osallistua Pohjanmaan alueen seurojen jäsenet ja jäsentallien green cardilaiset. Kukin osallistuja voi lähettää kilpailuun enintään kolme kuvaamaansa videota.
Kisaan osallistuvat videot tulee lähettää 31.8. mennessä CD:llä osoitteeseen Maria Rikala, Jyräntie 128, 61300 Kurikka. Muista mainita kuvaajan nimi ja yhteystiedot.
Pohjanmaan Ratsastusjaostolla on oikeus käyttää kilpailuun osallistuvia videoita vapaasti omissa julkaisuissaan ja tilaisuuksissaan. Videokisan voittaja saa palkinnoksi Helsinki Horse Show -liput kahdelle ja opastetun tutustumiskierroksen kulissien taakse.